Nekromanti Djungel?

Arfert

Facit
Re: ok, bra

jajamän, österut, på kontinenten (bortom Mare Belagria), och i söder också... söder om Malakan, norr om djungeln. (där finns det öknar också)

Arfert

Facit
tillägg

tanken med det somm finns utanför världskartan är att det ska vara områden som spelledaren själv ska kunna förlägga eget material till, utan att behöva krocka med officiellt material...

det är möjligt att vi släpper äventyr som för rollpersonerna utanför kartan, men i så fall blir det till platser som inte är så bestämda (typ i en djungel) så spelledaren kan placera dom där det funkar bäst.

Rickard

Urverk speldesign
Re: tillägg

"tanken med det somm finns utanför världskartan är att det ska vara områden som spelledaren själv ska kunna förlägga eget material till"
Ja, jag har alltid undrat var jag ska förlägga Spindelkonungens pyramid. :gremwink:

/Han som inte har många av de där gamla DoD-äventyren

neowyn

Swordsman

Toppen!
Varför jag frågar är att jag tagit tag i skrivandet av Mamluker igen och jag skulle vilja ha 2 olika sorters mamluker. Dels slavar från stäppen som fungerar som krigare i armen men även de från djungel som agerar liv och seralj vakter.
Då behöver jag inget specifikt utan mer i ordalag som "slavarna hämtas från de stora stäpperna/djungeln i öster"

Arfert

Facit

Det finns även massor av mamluker som är från norra Arcaria, bortrövade som barn från kustbyar av skeppsburna slavjägare...

(Ungefär som berberpiraterna från Marocko rövade vita slavar i Europa, långt in på sent 1700-tal... runt är 1700 fanns det flera tusen slavar i Marocko enbart från England!! Och de rövad folk så långt bort som Virgina i de amerkanska kolonierna, på Island och i Norge!)

neowyn

Swordsman

det är sant, det tänkte jag inte på då jag var inne på det lite mer exotiska. Naturligtvis bör det finnas norr bor också!