Nekromanti Djur i mundana

EREDON

Veteran
Jag bara undrar om det finns några vanliga djur i mundana som anka , påve , daakpräst , gorillor och råttor.

Duddmannen

Hero
Mundanas Fauna

Generellt sett kan man säga att alla "vanliga" husdjur finns i Mundana. Kor och Hästar till exempel. Får, getter, grisar och höns med.

Därför:
anka - Finns.
påve - Inget djur. Titeln tror jag inte finns, men ämbetet absolut.
daakpräst - Inget djur heller, men finns.
gorillor - Finns nog inte. Det är gott om annat hårigt i djunglerna.
råttor - Finns.

/Duddmannen

Eleas

Hero
"Jag bara undrar om det finns några vanliga djur i mundana som anka , påve , daakpräst , gorillor och råttor."

Jodå...samt förstås de städse populära trollen. *host, host* *nudge* *wink*

--Björn

Pendragon

Swashbuckler
Visst är det så, visst är det så...

Men vad man verkligen bör akta sig för är Hellergasten och Danhörningen... samt diverse andra mjäkiga vidunder vars förskräcklighet bleknar till vitare än colgate i jämförelse med dessa monstrositeter.

Shulger

Veteran
Ta med dom djur du vill ha med.

Daakpräst är inget djur, dom är för dumma. Istället klassas dom som gruppen daaktroende och räknas som "skadedjur"

samiis

Warrior
De flesta av de vanliga djuren här på denna jorden finns väl mer eller mindre i mundana också

även om jag inte har sett några Daakpräster, fast jag varit på Kålmården tre gånger...

storken

Warrior
Re: Mundanas Fauna

Generellt sett kan man säga att alla "vanliga" husdjur finns i Mundana. Kor och Hästar till exempel. Får, getter, grisar och höns med.
Men inte älgar.. eller hur?? :gremtongue:

Ackerfors

Alas, your rapids!
även om jag inte har sett några Daakpräster, fast jag varit på Kålmården tre gånger...

För det första, det heter Kolmården. :gremwink:

För det andra så vet jag inte om det är så att de flesta finns... Jag skulle mer gissa på att de vanliga "Fantasy-djuren" finns, som björn, varg, häst osv... Vore iofs roligt att se en älg eller en gnu i Mundana... :gremlaugh:

Pendragon

Swashbuckler
Hade gillat att se udda "vanliga" djur som i Khelataar... där finns det skvadrar... *sucka nostalgiskt och sätta igång och förebereda förestående Khelataar kampanj*

Nåja, murvelbesten och den tarkiska sandtigern är väl ok antar jag...