Nekromanti Djur och sånt

Tobbo

Veteran
Yo

Såg att man ville ha inte lite förslag på djur och andra varelser som det kunde vara bra att ha värden på.

De viktigaste är väl saker man kan stöta på lite här och där, och kanske då två varianter av olika saker (farlig och mer farlig). Björn (brun, stor brun), varg (skogslevande), ulv (nära den där porten alla prata om), myskoxar (gillar dess namn så..)..

Sen kanske ha med mera "supernaturals": Elementvarelser (vild magi kan få otrevliga konsekvenser), älvor, gastar/spöken mm mm...

//Tobbo

Archer

Swashbuckler
I hear ye....
Bestiariumet håller på att sketchas, och fler förslag är välkommna. Vilka förslag som sedan kommer med i bestiarumet får bli en överraskning, men ju fler som önskar något, desto större chans att det kommer med. Kommer att försöka hålla en "medeltida" feel när det gäller varelserna.

/Johan

Zire

Swashbuckler
Något elakt sjöodjur känns som ett måste (om något skepp skulle våga lämna kusten någon gång vill de väl inte bli besvikna)

djur och SÅNT...

Gargyole kanske (eller hur det nu stavas)
Lejon?? Beror nog på hur varmt det är i söder (de springer nog definitivt inte omkring järnporten)
Okej, kanske inte just lejon, men det finns ju snögeparder eller så..

Tänk på alla coola fåglar.. jag vill ha stora fåglar.. örnar, kondorer (hmm.. kanske inte), men definitivt harpyor..

Ormar är grymma...
spindlar likaså..
kanske någon mördarsnigel (mördar mer än grönsaker, alltså)

jag älskar hästmyror och annat kul som kan finnas inne i skogarna..
bålgetingar och mördarbin...

Något halvkonstigt svamp-djur-äckel som håller till i en svart, regnig skog..

ok.. jag erkänner... inte så mycket trovärdig medeltid.. men resanden genom skog får ett annat stuk om man kan göra annat än bara slå upp läger, ta ner läger, slå upp läger, ta ner läger, slå upp... osv

Förresten svamp-djur-äcklet finns endast i en kopia och spelarna kommer att skrattas ut om de försöker nämna för någon vad de har sett....

Kanske ska nämna att jag kör stenhårt med att djur kan påverkas av mörkret....

- Zire, efter fyra dagars strapatser i fjällen är han tillbaka

Ridijeck

Warrior
Tänk på alla coola fåglar.. jag vill ha stora fåglar.. örnar, kondorer (hmm.. kanske inte), men definitivt harpyor..

I Orscild-boken omnämns drakar, även om dessa egentligen bara är en sorts stora rovfåglar. Jag tänker mig dessa som lite kondor-aktiga. Det är tydligen något av en statussymbol att äga en "drake" i Orschild.

Samtidigt tycker jag inte att man ska fläska på med för många konstiga sagodjur hit och dit. Det liksom förtar den där speciella Gemini-stämningen en del.

Ridijeck
Fågelskådare

Archer

Swashbuckler
Riktigt de vanliga standard fantasy varelserna är det inte riktigt tal om heller, mer medeltida varelser. Det vill säga att om älvor existerar så är de definitivt inte gulliga eller snälla. Nu är det inte sagt att älvor som någon föreslog ens kommer med i bestiarumet.

Rach

Veteran
allt detta som du sade om djur tycker jag låter som en bra idè. jag tycker att det skulle vara coolt om man stötte på t.ex en flock med ulvar.

/Rach