Ett ödlefolk, Kamorfer, finns knapphänidgt beskrivet i 'Monster och Varelser' - dessa kamorfer är för övrigt det rent statsmässigt bästa i hela Mundana, och intellektuellt och till magisk förmåga överlägsna alla andra raser. Rätt elita, med andra ord. Vi har i våra kampanjer byggt en hel del på dem, som hatiska överlevare från den gång då de styrde världen, under en svunnen Eon. En grupp av dem har faktiskt fått för sig att nästa Eon åter ska bli deras...återstår att se hur väl de lyckas med sina djävulska planer.
Och beträffande Arachniderna och Insektoiderna så antar jag att dessa varelser numera är så otroligt ovanliga att Neogames fann det ytterst onödigt att publicera värden för dem - sannolikheten att man skulle träffa på dem är helt enkelt så pass låg att varje spelledare i sådana fall med fördel kan skapa sig en egen bild av hur de är. Trevligt, om man frågar mig - allt obskyrt skit behöver man faen inte ha stats på
Rasspecifika vapen...tja, en kamorf i 'Krigarens Väg' gillar blåskimrande knivar. I övrigt skulle jag inte tro att Arachnider och Insektoider använder vapen i någon större utsträckning - de är antagligen för primitiva för det. Återigen, tack för det. Inflation på fjantiga vapen klarar vi oss också utan, sånt får man nog av i mindre kvalikativa fantasyrollspel. /images/icons/wink.gif
Attribut till skuggfolken? Vad ska du med det till? Hitta på egna.
- Ymir, är gärna till hjälp, trots vissa tendenser på attributhysteri.