Nekromanti Djurhamnar & Bjäror?

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,071
Om man skulle skriva några tilläggsregler och mer info om hur man använder Djurhamn eller Bjära, vad skulle ni vilja se då?

Nu tänker inte jag på själva magin i sig. Utan mer i nästa skede. Hur man använder dem, utvecklar dem? Skillnader som uppstår mellan fågel, fisk & mittimellan? Nya monstruösa särdrag, fördelar/nackdelar. Har de bara ett syfte att slåss eller kan man använda dem till annat?
Hur påverkas korruption?
Vilka djur kan vara bra att ha som utgångspunkt?
Väljer man vilket djur man vill, osv?

Hjälp mig spåna lite!
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,071
I Game of Thrones finns något som heter Changeling och Warg. Vad skulle vara bra namn på dessa i Symbaroums värld?
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,433
En av våra spelare har Djurhamn (Novis). Det djur han använt mest och haft oöverträffat bäst framgångar med är SORK!
Han smyger och spionerar som en kung, kommer in överallt, igenom alla springor och kan gräva sig fram. Ingen reagerar när de ser honom. Bästa djuret. Det har blivit ett uttryck att "sorka", alltså att förvandla sig till sork och äga situationen.

Dock har han haft problem med att förvandla sig tillbaka, han har en tendens att fastna i sorkläge (förståeligt, eftersom det är så awesome). Detta ledde till en del lustigheter när han slängde sig mot en fiende från en höjd och försökte förvandla sig till svartalf i luften. Han misslyckades och enda resultatet blev en sork som skallade en stålsköld med ett rungande "FLOPP".

Det blev även oerhört roande när han försökte förmedla viktig information till en SLP och återigen misslyckades förvandla sig, en sork som gör pantomimer är inte helt lättförståelig. Lösningen blev givetvis att knyta en lapp med ett meddelande runt halsen på den stackars sorken!

SORKA!
 
Top