Nekromanti DLP ammo

duvan

Warrior
Förut när det diskuterades om den här ammon så sas det att vapnet funkade bättre med sådan skott pga mindere slagg och att ett moment försvann. Men alla vapen som använder DLP har lågt eldavbrotts värde, varför?

Bela

Warrior
Skulle tro att det beror på att det finns fler saker som kan gå fel. Insprutet för de båda vätskorna tex. När de sa att vapnen fungerade bättre så mendde de nog att vapnen kan användas längre innan det är dags för vård.

Bela

Krille

Super Moderator
Re: DLP ammo i dagsläget

"Finns sådant ammo idagsläget, är det under utveckling eller är det bara ett påhitt."

Såvitt jag vet finns liknande vapensystem i form av stridsvagnskanoner och artilleri. Tyskarna använde också ett liknande system för raketmotorn i Messerschmidt Meteor under Andra Världskriget.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Big Marco

Läskig

Det finns i dag, men inget i storlek eller behändighet som en automatkarbin som skall klara fältmässighet.

Jag skulle gissa på att DLP-vapnen blir lika pålitliga som /c- och konventionella patron-vapen under slutet av 2060-talet.

Lite som när USA bytte ut M14 till M16 under Vietnamkriget och M16:s gasregulator och återföringsrör var ca 2mm tjockt. Oj vad det kan fastna saker där, speciellt i djungelmiljö.

Kom det en M16A1 rätt snabbt? =)

-Marco Behrmann

Carl Johan Ström

Swordsman

För den som vill läsa mer så finns [fanns] det information och till och med animeringar på DARPA:s hemsidor. Jag har inte kvar de exakta adresserna, men det enklaste är nog att gå via Department of Denfence:s hemsidor.

Jag vill minnas att Bofors har gjort en del forskning på området och då främst för stridsvagnskanoner.

MVH
CJS