Nekromanti DND 3.5 Online, spelare sökes.

Craygh

Swordsman
Tjenare!

Jag kommer mest troligt fatta mig kort, som vanligt, så känn er väldigt välkomna att helt enkelt fråga mig om det är något mer ni vill veta.

Jag och en god tjejkompis till mig har en längre tid velat dra igång en DnD-kampanj i Ptolus-miljö. Kortfattat så är Ptolus en enorm stad med massvis av grottor, tunnlar och liknande äventyrsmiljö under själva staden, medans staden i sig själv är en enorm smältdegel för olika kulturer och raser. Hela Ptolus-boken är skriven utifrån den high-fantasy-värld som DnD's regler stödjer och känns mer trovärdig än många andra världar. Alla som bor i staden har sett någon form av magi någon gång, de vet att drakar, minotaurer och liknande existerar (Även om de kanske inte sett varje sorts otyg som finns i världen) och det högmagiska i deras värld är lite som det högteknologiska i vår värld: Det existerar, men alla jobbar inte med det.

Själva spelandet, om någon av er skulle vara intresserad av att delta, skulle ske över internet användandes ett program som heter Fantasy Grounds (Andra utgåvan, mer bestämt). Oroa er inte, jag kan skaffa det åt er.

Vidare så skulle det dessutom ske helt på engelska, så att ni är kapabla att prata flytande engelska i text är ett krav.

Jag befinner mig just nu i Cleveland, Ohio, så mina svar kommer att komma på udda tider, men om ni är intresserade så hör gärna av er till mig, även om ni så bara undrar om vilken level man börjar på av ren nyfikenhet (Level 1. Hardcore! )