Nekromanti DnD character builder

Konrad Konvalj

Myrmidon
Nu har jag dingat in lite cash för att få tillgång till character buildern i DnD insider.

Character buildern är ju helt klockren måste sägas, men jag har grava problem att få skiten att trollas ut ur min skrivare. Vart ligger problemet?

* Är jag en total data-noob? ( svar JA visserligen )
* Har jag för mycket bös på datorn så att själva buffringstiden tar död på det som skall skrivas ut?
* Har någon annan upplevt det drygt att skriva ut från CB?

Totalt sett från klockan 13.00 idag har jag lyckats fått ut en komplett karaktär. Resterande har brakat efter en utskrift, och sen hänger sig hela insider-prylen.

Extra fråga:

Jag såg någonstans att Dante tillverkat power cards, vilket var helt magnifikt. Min fråga: Är det möjligt att skriva ut power cards från insider-kontot någonstans?

// Brunar i skrivar´n

Jarl

Hero
Ja utskriftsdelen är rätt kajko i CB. En vanlig karaktär genererar en utskriftsfil på ca 6-700MB, vilket tar en del tid att buffra till skrivaren...

Om du har en pdf-skrivare installerad så kan det faktiskt gå smidigare om man först "printar" en pdf, och sedan skriver ut pdf:en...

Oldtimer

Slava Ukraini!
Deras första Character Builder gjordes som en installerbar klient och även om den inte alltid räknade rätt, kunde den skriva ut alldeles perfekt.

Sedan fick man pirat-panik och byggde om hela sin Character Builder i Silverlight så att den bara kunde köras online. Tyvärr har den nuvarande versionen av Silverlight (version 4) en väldigt primitiv form av utskrift. Programmet skapar en bild (bitmap) i minnet och dumpar ut den på skrivaren. Det ger ohyggligt stora spool-filer och alla skrivare klarar inte av så stora bilder.

Om de uppgraderar sitt program till Silverlight 5 när det kommer (senare i år), kommer detta att lösa sig då.