Nekromanti DnD Dark Sun Defilers

anth

Vetefan
Som jag förstått det så får Wizards välja om de ska vara defilers eller preservers i Dark Sun.

Men hur är det med övriga Arcane Classes?
Som jag förstått det så är det Arcane powers som orsakar defiling - vad händer då med Sorcerers och Warlocks?

CapnZapp

Myrmidon
Reglerna gör ingen skillnad mellan de olika klasserna - de gäller alla users of arcane powers. På vilket sätt får du inte ihop att en bard kan defila lika mycket, och precis på samma sätt, som en Wizard?

(Som en parentes har jag satt ihop en D&D Dark Sun minikampanj och i det sammanhanget letat upp de olika Defiling-mekanismerna i 2E, 3E och 4E. Och jag måste erkänna att ibland går WotC för långt i sin strävan att sätta balans före berättelse - 4E-implementationen av Defiling är allvarligt svag sås)

anth

Vetefan
CapnZapp said:
Reglerna gör ingen skillnad mellan de olika klasserna - de gäller alla users of arcane powers.
Tacker. Det låter mer logiskt, men jag hade tydligen missat det.

CapnZapp said:
Som en parentes har jag satt ihop en D&D Dark Sun minikampanj och i det sammanhanget letat upp de olika Defiling-mekanismerna i 2E, 3E och 4E. Och jag måste erkänna att ibland går WotC för långt i sin strävan att sätta balans före berättelse - 4E-implementationen av Defiling är allvarligt svag sås)
Instämmer att 4E Defiling känns fjuttigt - men jag kommer antagligen byta ut det mot något annat i min Mars-kampanj i alla fall.
Jag har tillgång till Dark Sun 2E och 4E - vart får man tag på Dark Sun 3E?

CapnZapp

Myrmidon
http://www.athas.org/

(Det finns ingen officiell Wizards-upplaga; men för mig som kör i en kraftigt moddad d20-variant var det lite intressant att se hur man kan implementera olika Dark Sun mekanismer i d20)