Nekromanti DnD Essentials classes

anth

Vetefan
I samband med att Heroes of the Fallen Lands/Forgotten Kingdoms gjordes classes enklare, s.k. essential classes.
Jag har för mig att även Heroes of Shadow hade essential classes.
Nu har Heroes of Feywild släppts och den verkar innehålla "vanliga" classes, d.v.s. INTE essentials - vilket gör mig förvirrad.

Kommer Wizards fortsätta med Essentials-linjen, eller är den död?

Oldtimer

Slava Ukraini!
Det officiella svaret tycks vara ett tydligt - kanske.

Wizards verkar framhärda i att båda designerna är lika mycket 4e och skiljer inte på dem. Det är ju ett enkelt sätt att ducka för frågan.

Storuggla

Champion
"Nu har Heroes of Feywild släppts och den verkar innehålla "vanliga" classes, d.v.s. INTE essentials - vilket gör mig förvirrad."

Men va? Hur är det tänkt att... jaha. Okej. Jag känner att jag inte orkar sätta mig in i Wizards strategi, den förvirrar mig.

Storuggla, ge infödingarna en hatt +3

Sapient

Swashbuckler
anth said:
I samband med att Heroes of the Fallen Lands/Forgotten Kingdoms gjordes classes enklare, s.k. essential classes.
Nu har Heroes of Feywild släppts och den verkar innehålla "vanliga" classes, d.v.s. INTE essentials - vilket gör mig förvirrad.

Det där förvirrade mig redan tidigare. Jag hade fattat det som att Essentials skulle bli en helt egen linje, och att skillnaden mellan dem skulle vara så tydligt som t.ex. i formatet på böckerna. Och då såg det konstigt ut med "fullvuxna" böcker som kom med Essentials klasser...

Är vi säkra på att Wizards HAR en strategi till att börja med? Har Bagdad Bob fått jobb på deras PR-avdelning?

Max Raven

T12-kultist
anth said:

Heroes of shadow är 4e standard vad jag kan avgöra*, och syskonbok till Feywild. De andra böckerna sa de uttryckligen att de tillhörde Essentials, vilket så vitt jag minns de sa var en begränsad release. Så jag skulle gissa - om de inte säger annat så är det vanliga 4E, och Essentials kommer inte få fler böcker.

Edit: Det verkar som jag har fel här, men att det i/kring den stått att den är delvis tänkt som någon form av övergång från Essentials till standard-4E. Mea culpa.

Jarl

Hero
Max Raven said:
Heroes of shadow är 4e standard
Åtminstone Executioner och Vampire är klasser från Heroes of Shadow som följer Essentials-mallen.