Nekromanti DnD expert på svenska?

Naug

Veteran
På Lincon 2004 köpte jag DnD tredje upplagan på svenska... mest för att det var en kul grej att ha men nu har vi börjat spela och jag undrar om expert också finns översatt till svenska? Om det finns är det nån här som har lust att sälja det till mig då?

Oldtimer

Slava Ukraini!
Nu är ju inte köp/sälj-inlägg välkomna på det här forumet, men om vi bara inte låtsas om din sista mening (eftersom du förmodligen inte visste om den regeln), så kan jag ju besvara resten av inlägget.

Först undrar jag ju om det verkligen är Dungeons&Dragons du har köpt på svenska och inte Drakar och Demoner (som ju är ett helt annat spel), eftersom den som kallas tredje utgåvan kom hösten 2000, bara finns på svenska i min gratisvariant, Dunder&Drakar, och absolut inte finns i någon "expert"-version.

Gamla Dungeons&Dragons Basic Set, fanns dock utgiven på svenska (kom ut 1986 som D&D Basregler) och där finns och gavs det ut även D&D Expertregler (1987). Är det den gamla röda lådan du tänker på?

/Mikael - ganska inblandad i översättningar av DnD

Naug

Veteran
Nu är den här tråden lite gammal och du kommer säkert inte att läsa det här men jag skriver ändå...

Gamla Dungeons&Dragons Basic Set, fanns dock utgiven på svenska (kom ut 1986 som D&D Basregler) och där finns och gavs det ut även D&D Expertregler (1987). Är det den gamla röda lådan du tänker på?
Precis den ja!

Nu är ju inte köp/sälj-inlägg välkomna på det här forumet, men om vi bara inte låtsas om din sista mening (eftersom du förmodligen inte visste om den regeln), så kan jag ju besvara resten av inlägget.
Jag känner till den regeln men råkade glömma... sorry