Nekromanti DnD-spelledare sökes!

Dice

Veteran
Vi är en rollspelsgrupp i södra Skåne som spelat EON sedan urminnes tider och nu vill pröva på något nytt.

Vi har länge pratat om att spela Dungeons & Dragons och en av våra spelledare har gjort ett tappert, och tämligen lyckat, försök att köra ett äventyr.

Trots denna framgång känner vi att vi väldigt gärna skulle vilja spela med en riktigt erfaren och skicklig spelldare, för att verkligen få en känsla för spelet.

Finns det en spelledare i Malmö/Lund-området som skulle kunna tänka sig att träffa 4-6 gemytliga ungdomar för ett äventyr i DnD

Kontakt sker lättast här eller på tarning87@gmail.com

Halvtand

Warrior
Går du bakom ryggen på oss din jäkel? Det är nästan så man borde slå dig, eller i alla fall säga till på skarpen!

Dice

Veteran
Inte heller det stämmer, då jag har nämnt detta för herr Halvtand också. En gång, kanske två... Definitivt tre.

Ymir

Liten kantbaron
Det här kommer låta lite konstigt...men jag är lite sådär smått D&D-sugen. Jag kanske eventuellt nångång i framtiden, dvs i sommar eller i höst, kunnat tänka mig att köra i samma setting med två spelgrupper, dels min vanliga och säg...er? Eller nåt. Lära känna nytt folk är alltid trevligt.

Only, jag spelleder bara D&D3,5 eller Pathfinder, inte D&D4. Och jag är egentligen immersionist och hatar egentligen hela D&D-paradigmet, så även om det kommer bli massor av monsterslakt av, blir det också karaktärsdjup och intriger. Varenda Mindflayer kommer ha en själ, och jag kommer gråta lite när ni slaktar dem :gremsmile:

Och jag spelleder ogärna mer än 4 spelare.

Och jag förbehåller mig rätten att dissa er om jag känner att våra spelstilar inte klaffar alls, no hard feelings.

Anyhow så beror det väldigt mycket på - jag söker jobb just nu, och vet inte hur mycket tid jag kommer ha när jag väl får jobbet. Så kanske ett försiktigt 'vi får se'? Om ni då är intresserade, dvs.

- Ymir, ja, jag vet, jag är inte mig själv...

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Även jag är intresserad -- både av det här (även om jag inte ska sno åt mig plats från andra spelare) och av att spelleda på egen hand. I det senare fallet blir det nog mindre intriger och mer våld än i Ymirs fall, men karaktärsspelande brukar växa fram ändå.

Halvtand

Warrior
Embergem: Din jävel.

Dice: Det vill jag bestämt påstå att jag inte vet något om. Det enda jag vet som handlat om DnD på det senaste var inför förra mötet då du frågade om jag kunde ta en runda.

Ymir: Låter skoj, du är välkommen när/om du får tid. Säg till i förväg så vi kan rigga rävsaxen.

Bobby: Våld är kul, vi gillar våld.