Nekromanti DnD4 Raser, 1890-tal

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
  • PHB Dragonborn - N/A
  • PHB Dwarf - "Sturdy human" - Change to normal vision, instead gain 1 extra language.
  • PHB Eladrin - "Swift human" - Change to normal vision, instead gain 1 extra language. Drop fey origin. Drop Trance, instead when you sleep you have no penalty to perception and you only need to sleep 4 hours to gain the benefit of an extended rest. Change Fey step: Minor Action, Effect: take one move action instead.
  • PHB Elf - "Agile human" - Change to normal vision, instead gain 1 extra language. Drop fey origin.
  • PHB Half-Elf - "Versatile human" - Change to normal vision, instead gain 1 extra language. Dual Heritage's flavor changes to imply choosing between "Adaptable" human and "Agile" human feats.
  • PHB Halfling - "Lucky human" - Change size to medium.
  • PHB Human - "Adaptable Human" - No changes.
  • PHB Tiefling - "Vengeful human" - Change to normal vision, instead gain 1 extra language.
  • PHB2 Deva - "Insightful human" - No changes.
  • PHB2 Gnome - "Sneaky human" - Change to normal vision, instead gain 1 extra language. Drop fey origin. Change size to medium. Change Fade Away: No Action, Effect: your cover or concealment increase one step until the end of your next turn.
  • PHB2 Goliath - "Powerful human" - No changes.
  • PHB2 Half-Orc - "Brawny human" - Change to normal vision, instead gain 1 extra language.
  • PHB2 Shifter - "Athletic human" - Change to normal vision, instead gain 1 extra language. Shifting is explained as a burst of adrenaline; there is no accompanying physical change
  • PHB3 Githzerai - "Disciplined human" - No changes
  • PHB3 Minotaur - "Savage human" - No changes (Goring charge is more like a bull rush, but the effect is the same).
  • PHB3 Shardmind - "Telepathic human" - Drop Immortal Origin. Drop Living Construct, instead gain a +5 racial bonus against psychic attacks. Shard swarm is a telepathic effect and you shift half your speed.
  • PHB3 Wilden - "Wilderness human" - Change to normal vision, instead gain 1 extra language. Drop fey origin. Change Voyage of the Ancients, teleport becomes shift.
  • FRPG Drow - N/A
  • FRPG Genasi - N/A
  • EPG Changeling - "Resourceful human" - Drop shapechanger. Changling Disguise doesn't change your form, but allows you to accurately mimic the accent and mannerisms of different human cultures.
  • EPG Kalashtar - "Mental human" - No changes.
  • EPG Warforged - "Military human" - Drop Living Construct, instead gain a +5 racial bonus vs. starvation, thirst, suffocation. Drop Unsleeping Watcher, instead when you sleep you have no penalty to perception and you only need to sleep 4 hours to gain the benefit of an extended rest.
  • DSCS Mul - "Tough human" - No changes, but Born of Two Races flavor changes to imply choosing between "Adaptable" human and "Sturdy" human feats.
  • DSCS Thri-Kreen - Hunting human" - Change to normal vision, instead gain 1 extra language. Drop Torpor, instead when you sleep you have no penalty to perception and you only need to sleep 4 hours to gain the benefit of an extended rest. You only have two arms.
 

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
Shadowcaller said:
Dragonborn='Flamethrower human'? :gremtongue:
Låter kul. Ett annat förslag är 'Vagabond human'; buffligt karismatisk framtoning, eldslukartricks om det kniper. History-bonusen byts ut mot Streetwise.
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,790
Tycker listan ser bra ut, det är svårt att snabbt få en koll på om det är balanserat eller inte (t.ex. teleportering frigör ju en från att vara fasthållen, men det gör inte shift).

Personligen tycker jag nästan att det är överambitiöst hela projektet :gremsmile: Jag skulle nog helt enkelt bara haft kvar "vanliga" människor. Det är ju ändå den mest flexibla rasen.
 

Herr Grönstedt

Swordsman
Joined
29 Dec 2000
Messages
460
Location
Linköping
Funkar, men det är helt onödigt att sätta efterledet human på alla om det inte finns något annat. Då räcker det med att se det som egenskaper och säga att karaktärerna är lucky, versetile, agile, osv.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Jarl said:
Tycker listan ser bra ut, det är svårt att snabbt få en koll på om det är balanserat eller inte (t.ex. teleportering frigör ju en från att vara fasthållen, men det gör inte shift).
I vår kampanj med 8 spelare kommer flera säkert vara människor. Om någon vill vara något annat än människa så diskuterar vi balansproblemet för just den specifika rasen. Det borde vara lite enklare än att diskutera samtliga raser på en gång. :gremsmile:
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Jag tyckte att "insightful human" (Deva) passade bra till en kinesisk mystiker (invandrad till England via kolonierna) - där Devas "minnen av tidigare liv" passade väl ihop med allmän österländsk mystik (iaf. som den uppfattades på sena 1800-talet) med själavandring och meditation osv.

Dessutom en bra ras att bygga en devoted cleric på...
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Sapient said:
Jag tyckte att "insightful human" (Deva) passade bra till en kinesisk mystiker
Tuta och kör.
den har fördelen att man kan ta den utan ändringar så tjafs om balansproblem lär inte uppstå. :gremsmile:
 
Top