OM vi ska vara rättvisa verkar han inte vara den ända på YT med det alignmentet.krank;n270367 said:Vilket får mig att fundera över vad Logan Paul spelar för klass. Barbar? Bard? Alignment Fucking Stupid?
.
OM vi ska vara rättvisa verkar han inte vara den ända på YT med det alignmentet.krank;n270367 said:Vilket får mig att fundera över vad Logan Paul spelar för klass. Barbar? Bard? Alignment Fucking Stupid?
.
Nä, så är det absolut inte. Jag tycker bara det känns lite absurt att börja lyssna på en AP-podd i rollspel om man inte har koll från början. Jag ser det lite som att jag skulle börja lyssna på en podd om sport utan att ha någon koll på hur sporten går till från början. (Det har jag inte, oavsett sport.)ceruleanfive;n270368 said:Min första kontakt var via första Baldur's Gate-spelet och jag blev nyfiken på att testa "riktigt" rollspel. Vid den tidpunkten var jag mer eller mindre den enda i min släkt och vänskapskrets som ens hade en aning om vad det var för något, men det blev rollspelare av mig i alla fall.
Så det här med att snubbla in i hobbyn, utan vägledning, behöver som sagt inte vara så konstigt.
Rollspels-AP är i grunden bara berättande. Alla gillar en berättelse.Khan;n270375 said:Nä, så är det absolut inte. Jag tycker bara det känns lite absurt att börja lyssna på en AP-podd i rollspel om man inte har koll från början. Jag ser det lite som att jag skulle börja lyssna på en podd om sport utan att ha någon koll på hur sporten går till från början. (Det har jag inte, oavsett sport.)
Jag är alltså inte det minsta negativ till att folk kommer in den vägen, jag förstår bara inte hur det rent faktiskt går till.
Khan;n270312 said:Den enda tv-serien/boken/filmen/övriga mainstreamiga kulturyttringen jag vet om just nu som faktiskt VISAR folk som spelar rollspel är första avsnittet av Stranger Things.
Big Bang Theory, Comunity, Buffy, Futurama, X-files (har jag för mig) och E.T. innehåller alla snuttar där det faktiskt spelas rollspel (well... typ i alla fall. Oftast verkar manus vara skrivet av någon som inte spelar rollspel, och i Futuramafallet är det ju ganska abstrakt).Khan;n270375 said:Jag är alltså inte det minsta negativ till att folk kommer in den vägen, jag förstår bara inte hur det rent faktiskt går till.
Det finns dock en avsevärd skillnad i att sport är en fysisk och visuell aktivitet, medan rollspel utspelar sig i fantasin. Och när det kommer till AP-poddar är det ju faktiskt själva utövandet som spelas in, medan sportpoddar väl fokuserar på snacket omkring (finns det AP-sportpoddar)?Khan;n270375 said:Nä, så är det absolut inte. Jag tycker bara det känns lite absurt att börja lyssna på en AP-podd i rollspel om man inte har koll från början. Jag ser det lite som att jag skulle börja lyssna på en podd om sport utan att ha någon koll på hur sporten går till från början. (Det har jag inte, oavsett sport.)
Jag är alltså inte det minsta negativ till att folk kommer in den vägen, jag förstår bara inte hur det rent faktiskt går till.
Den som påstår att man ska skämmas för sitt D&D-spelare har fel.Staffan;n271264 said:Jag spelar D&D, och är stolt över det. Det är ett spel som passar mig bra. Klass-/levelsystem säkerställer att ens rollperson kan göra relevanta saker för äventyrande, och att saker och ting är någorlunda balanserade mellan rollpersoner. Det ger konkreta saker att se fram emot.
Ja, det är lite som att påså att man borde skämmas för att man gillar vaniljglass, iställrt för nån slags guava-laktits.ceruleanfive;n271269 said:Den som påstår att man ska skämmas för sitt D&D-spelare har fel.
Smaken är fri! Fast gillar man dansband kan man faktiskt få skämmas en gnutta iaf.Rymdhamster;n271270 said:Ja, det är lite som att påså att man borde skämmas för att man gillar vaniljglass, iställrt för nån slags guava-laktits.