Nekromanti [DoD] Örter, Droger och Gifter

Cissi

Up to no good.
Vi diskuterade lite i praten i går om var man kan få tag i listor över örter, gifter och droger i DoD och jag upptäckte att jag hade en lista jag kan dela med mig av.

Ursäkta kladdet, den är välanvänd och älskad.

Attachments

Fafnir_UBBT

Veteran
Ohhh. Jag hade sida efter sida med örter och droger i min DoD pärm. Ihopsamlat från alla källorna, kompletterat och editerat samman med eget idestoff. Undrar om det fortfarande ligger någonstans och väntar på att renskrivas?
(Rutatde collageblock och blyertspenna var det som fanns till hands när skaparglädjen infann sig på den tiden)

Här finns lite från EDoD också, men tyvärr har ingen hunnit/orkat uppdatera med beskrivningar. Vissa nya intressanta skapelser finns dock :gremsmile:
http://www.erebaltor.se/wiki/index.php?title=Droger http://www.erebaltor.se/wiki/index.php?title=Droger

solvebring

Superhero
Cissi said:
Vi diskuterade lite i praten i går om var man kan få tag i listor över örter, gifter och droger i DoD och jag upptäckte att jag hade en lista jag kan dela med mig av.

Ursäkta kladdet, den är välanvänd och älskad.
Ingen skada skedd nu när nästan allt materialet till DoD, från Blå boxen till Chronopia, finns att tillgå gratis, hos RM.
... Det du har där är trots allt en kopia ur någon regelversion.

Så, kort sagt är det la bara att hämta de droger och örter som följde med reglerna. Nu minns jag inte exakt vilka böcker som hade det, men i DoD91 finns det å det bestämdaste. Undra om det inte är den du länkat där ovan ...

Sedan finns ju Nimins gamla listor ...

Cissi

Up to no good.
Solvebring said:
Ingen skada skedd nu när nästan allt materialet till DoD, från Blå boxen till Chronopia, finns att tillgå gratis, hos RM.
... Det du har där är trots allt en kopia ur någon regelversion.
Jag övervägde faktiskt legaliteten i det här men besätmde mig att Riotminds gav sitt samtycke samma stund som de la upp allt material på sin hemsida. Så...
:gremsmile: