Nekromanti DoD 6, är det nått att ha?

Burr

Veteran
Har funderat på att införskaffa DoD6 Men jag vill gärna veta om det är några altför drastiska grepp inblandade. (Härmed uppmanas alla som inte redan gjort det att bränna Chronopia på bål!) Hrrm. Skullen någon kunna ha vänligheten att skvallra lite, tack på förhand.

Aela Jacta Est

Kaoin

Veteran
Skumma igenom gamla inlägg och äventyret Vinterskogen (www.riotminds.com) så lär du få en uppfattning. Frågan har debatterats rätt hårt på forumet tidigare, så läs igenom de trådarna.

--
[color:red]"Everyone else reeked of agitation. The Asha'man only smelled...ready."</font color=red>

neuter

Swordsman
Jag tycker det är värt pengarna. Smidiga regler och skön känsla.

"Soylent Green is people!"

Kameli

Warrior
Tja, generelt sett kan man väl säga:"långsammare än Dungeons and dragons, snabbare än Eon".
Kan vara ett bra köp om du laddar ned Pdf´n om ankor :gremwink:.

David -anka i själ och hjärta

Varför vara vacker när man kan vara ful?

Riddaren

Swashbuckler
"Har funderat på att införskaffa DoD6 Men jag vill gärna veta om det är några altför drastiska grepp inblandade."

Drastiska ändringar av vad? Om du menar mot tidigare versioner, så är det mycket drastiska ändringar ja...det är inte samma spel längre, men har sin charm också.

Först bör du iaf vet om du gillar rangbasering eller inte. DoD 6 är rangbaserat, påminner mycket om ADD, som antagligen är en stor inspirationskälla till det nya systemet.

Världen känns lovande, spelsystemet kunde varit bättre.

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

NecTech

Swordsman
Det beror på....

Har du sen tidigare spelat EDD eller DoD-91 så tycker jag absolut inte att du ska göra det.....Reglerna är dom mest obalanserade jag någonsin använt.....och jag har verkligen gett spelet en chans...Har spelat ett par gånger.

Men världen verkar dock vara ok.

Mvh
Necrotech
<A HREF="http://www.endarker.net" target="_new">http://www.endarker.net</A>

Benax_UBBT

Veteran
Gillar du D&D spelsystem tillsammans med en kul värld, så köp det. I mitt tycke är iofs reglerna sämre än DoD v4.

Dart

Warrior
DOD6 är mysigt.

"Cowards die many times before their deaths;
The valiant never taste of death but once."

Tharand

Veteran
Har redan spelat DoD 7

Har redan spelat DoD 7.
Nä riktigt så e det inte.
Vi körde ett Aprilskämt med vår spelledare för ett år sedan som gick ut på att vi hade fått ett speltest till upplaga 7 (observera att detta var innan 6:an kommit, men SL märkte inte denna detalj) Det byggde på att reglerna var som Chronopias fast ännu mer Boffer och Koboldigt.
SL var ursinnig över reglerna och var glad att det bara var ett Aprilskämt.

Tharand

Hasse

Hero
Definitivt!. Fast som Riddaren nämnde så är det bra om du vet vad du tycker levelbaserade regler då DoD 6 numera är levelbaserat. Kan tillägga att det dock inte(än så länge iaf) har samma level hysteri som D&D. Det finns fem namngivna nivåer s.kk yrkesnivåer den sista är Legend därefter blir man Legend +1, +2 osv. Annan mycket viktig skillnad med DoD 6 nivåsystem är att du INTE får poäng genom att döda monster utan efter hur bra du rollspelar.

Nya DoD innehåller oxå religioner som jag alltid har saknat tidigare, bara det gör det värt pengarna tycker jag.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd

hernod

Veteran
Jag tycker att DoD 6 är en så länge det bästa i serien.
Därför att man har ett bredare spelfält, man kan vara överallt i DoD: s värld. Det är bra med levelbaserat också men man behöver inte spela med levelbaserat.

Grom