Nekromanti DoD 6 vs DoD 5?

Ackerfors

Alas, your rapids!
I ena ringhörnan står DoD 6 och i andra står DoD 5.
Vem vinner?

Alltså...jag vill att ni svarar på frågan...

---
Martin Ackerfors-Ohlsson
---
"Ei saa peittää"

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Mest firepower...

...har väl DoD5 (Chronopia) så dom borde ju vinna. En kejsare och allt (många moduler med styrka i). Men DoD6 är iofs en hel värld (kvantitet) så man vet ju inte. Det har inte kommit så mycket "grymt" till DoD6 än.

Skum diskussion föresten. Men så brukar det ju iofs vara med dig./images/icons/wink.gif

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>

Ackerfors

Alas, your rapids!
Mest girlpower...

Vaddå, skum diskussion? Vaddå, vara med mig?
*visslar oskyldigt*

Frågan är, vilket av spelen ska man spela?
Är det luddigt på något sätt?

"Slår mot agression (16). Slår 18. Bärzärkargång. (älskar den här stavningen)." /images/icons/wink.gif

---
Martin Ackerfors-Ohlsson
---
"Ei saa peittää"

Runde Rolf

Swordsman
Kommentator[OT...eller?]

Här följer kommentatorernas förord.

Runde Rolf -Ja du Arne vad tror vi om det här då? Ska det överdrivna vinna över nykomlingen eller ska det sagolika ta hem segern?

Arne Hegerfors -Tja man måste ju erkänna att Chronopia har varit med längre och har en hel del koboldstarka moduler bakom högern och jag har aldrig riktigt litat på de där svartgardisterna...

Runde Rolf *avbryter* -..jo men visst har väll RiotMinds haft tid på sig att träna upp en stil med mer finess...

Samma Arne *tar tillbaka ordet* -... ja om du låter mig prata till punkt så... nå vart var jag? Ja just det! Som sagt så har Chronopia och då framförallt Kejsaren haft tid på sig att skapa en stadig grund men jag tror att det är många som är lite missnöjda med den kaxiga lite ovanliga stilen. Detta kan nog göra så att Trudvang har ett starkt publikstöd som kan visa sig avgörande.

MR R.R -Kan stämma kan stämma, men tror du inte att Chronopias mångfald ger ett övertag mot Trudvangs mystiska stil? Kan inte folk känna sig lite osäkra på vad det kan leda till?

Känd kommentator som börjar på A -Jojo men hittils har allt visat sig vara klart godkänt.... om man bortser från de där fruktansvärda teckningarna av det där slöddret Bergting...

Förbannad R.R-... VAFAN SÄGERU?!?!

Skraj Arne -jo men du förstår väll att.....

Bärsärks Rolf-.... GHAAAAAAAAAAAAA!!!!!!

dumm Arne-... tare nu lungt och inse att Bergting inte är mer än....

Motorsågs Rolf -WRHAAAAAAAAAA!!!!!

*massor av otäcka ljud och sen...*

SVT URSÄKTAR FÖR AVBROTTET OCH VI LOVAR ATT PROGRAMMET FORTSÄTTER SÅ FORT VI HAR ORDNAT EN ERSÄTTARE FÖR ARNE

Poäng tavla

Segraren i dagens match är:<table border="1"><tr><td bgcolor="#FFFFFF">[color:"#FFFFFF"]DoD6<font></td></tr></table><small>Tack till Krille för denna finess</small>

<A HREF="http://www.spelaroll.net/svultnasvinet" target="_new">http://www.spelaroll.net/svultnasvinet</A> runderolf@hotmail.com

Feuflux

omjonasson.se
Re: Kommentator[OT...eller?]

Hmm, skummaste inlägget jag läst här på ett tag...

och DoD6 får in en rak höger!

//[color:red]Feuflux säger:
´Nag ach tlawdiau heb iaith achrofynt mar yochliau!</font color=red>

Archer

Swashbuckler
Re: Mest girlpower...

Personligen väntar jag på bestiarum samt mer användbar fakta om Trudvang innan jag drar igång några större kampanjer i DoD6. Den stora nackdelen som DoD6 har för tillfället är att mycket lite information om världen har släppts. Dock så lovar konceptet gott inför framtiden.

Så för tillfället spelas DoD'91 (Chronopia är inget vi någonsin spelade, var inte vår smak) med en hög med husregler.

/Johan - Nyckelmästare vid Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)

Totenklage

Veteran
Helt OTROLIGT!!

Detta är tamigfaen otroligt!! Detta rantande om huruvida det ena spelet är bättre än det andra tar ju aldrig slut. Det är fantastiskt... Det har gått så långt på detta forumet att jag har börjat berätta om det för mina icke rollspelsinvigda vänner... vi har suttit länge och skrattat åt dessa otroligt barnsliga jämföranden mellan spelen... det är ju som sagt helt otroligt... Jag minns när jag var yngre och läste spindelmannen så var det ofta insändarbrev till redaktionen där tioåriga grabbar ställde frågor som: "om spindelmannen skulle möta hulken, vem skulle vinna då...?" ... detta forum börjar likna mer och mer detta fenomen...
"-Stålmannen är mycket coolare än Batman för att stålmannen har röntgensyn, så de så!!"
"-Nähä, Batman är ju mycket bättre för han är ju verklig ju, han har ju inga töntiga superförmågor eller så.. han är ju en person som skulle kunna finnas precis som Fantomen:"
"-Jamen hur kul är det med en vanlig person?? Man vill ju ha superförmågor ju!! Det spelar ju ingen roll om det är overkligt... det är ju bara på skoj, bara en serietidning."

...och debatten fortsätter och fortsätter.
I början tyckte jag det var riktigt jobbigt och undvek att läsa DoD forumet för att jag tyckte att det bara var apskaft som skrev där men nu börjar det bli riktigt intressant. Nu är det så många apskaft som skriver så mycket dynga att det börjar få motsatt effekt... det blir roligt. Som lyteskomik fast man skrattar åt andras dumhet istället för deras töntiga utseende...

Så snälla fortsätt debatten för min skull... fortsätt jämföra alla utgåvor av DoD och fortsätt använda alla "lysande" argument för era åsikter...

Humorn tar aldrig slut

"Was mich nicht umbringt, macht mich stärker!"

<Totenklage>

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Alltså, duh...

Jag försökte vara lite smått humoristisk (eftersom du skrev vs.) men det fungerade tydligen inte så bra.

DoD6 anser jag är bäst. Chronopia känns fel. Dessutom så är magisystemet hur skönt som helst i DoD6. Vad man ska spela det är väl upp till var och en. Men till en som ska börja spela så skulle jag rekomendera DoD6. Nackdelen med DoD6 är den bristande informationen, det är svårt att komma igång med någon direkt kampanj än. Men snart så...

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>

Renfield

Swordsman
#1: Lägg ner detta eviga tjatande om A vs B.
#2: Chronopia är bäst om amn är kobold.
#3: DoD6 är bäst om man har smak.
#4: Ovanstående punkter är min personliga smak, och inga objektiva fakta.
#5: Jag orkar inte lägga in argument, men eftersom det redan finns en tråd med idiotdiskussion faller jag för grupptrycket och gör ett inlägg i den.

"He who conquers the past, commands the future.
He ho commands the future, conquers the past."

trollet

Warrior
dod6

men värför kommer dom här diskutionerna upp hela tiden för vist kan det vara kul men dom kommer ju hela tiden. /images/icons/crazy.gif

Ximnipot69

Swordsman
instämmer

Allt detta är ju så värdelöst..
Alla får tycka som de vill.
Min åsikt är DoD6, och?

Ximnipot - huvudvärken personifierad

trollet

Warrior
Re: instämmer

vist men det är ju kul att kolla alla dumma inlägg där alla skriver dod6 är bäst
nej det suger
det gör det inte alls
värför skriver man såna här inlägg.
/images/icons/tongue.gif

Maggan

Swordsman
Hmmm....

Jag tycker att DoD 6 slår ut Chronopia på båda punkterna...
För övrigt är jag trött på denna sorts diskussioner...

/Magnus

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."

Johan K

Gammal & dryg
Jag skulle vilja säga att DoD v.6 gör knock-out i 1:a ronden, och det lika lättsom jag dricker en kall pilsner.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>