Nekromanti DoD -91 formulär?

Avraker

Veteran
Hej alla glada.

Jag tänkte fråga om någon vet något sätt att få tag på formulär till dod-91 som liknar de riktiga. dvs. formatet och storleken.
Om man kan köpa de någoin stans elelr om man får gå till ett tryckeri och be dem trycka upp?
När jag pratat med riotminds som tyligen ska äga copyrighten idag så brydde de sihg inte om de "äldre" drakar och demoner.

Någon som vet hur man ska gå till väga?

MvH
Avraker

Krille

Super Moderator
Till att börja med måste du ha formuläret. Om du inte har ett liggande någonstans så blir du tvungen att leta upp ett piratat exemplar eller bygga ett eget i Excel eller InDesign. Har du riktig toktur så kan du kanske hitta ett block eller två på Blocket eller Tradera.

Sen får man leta upp en bra skrivare, helst en laserskrivare med duplex så att du kan skriva ut dem dubbelsidigt. Sen tar man en giljotin och kuttar upp dem i lagom storlek. Det är i alla fall så man får göra om man ska vara laglig.

Har du ingen laserskrivare och giljotin så kan du alltid få någon att görajobbet åt dig, exempelvis Allkopia eller Arkitektkopia eller nåt sånt. Du lär få pröjsa i storleksordningen 1-2 kronor per ark, plus extra för tjänsten att få dem uppskurna och limmade till block. De kan utgå från ett originalformulär om du har ett, men förmodligen gillar de en PDF mer.

Ett riktigt tryckeri har du förmodligen inte råd med.

Organ

Out of time, out of mind
Jag har ingen aning om ifall det endast rör sig om folks hemmagjorda eller om det finns några inscannade orginal, men om du klickar nedan finns det några för dig att kolla upp.

DoD-formulär Galore!

/Anders

Avraker

Veteran
Tack för informationen :gremsmile:

Råkar du veta vilket format orginal-rollformulären har?

solvebring

Superhero
Googla på "formulär +drakar & demoner". Du kommer att finna tonvis, bland annat originalen på någon sida om jag inte minns fel. De har vit kant, röda färdighetsrutor, en man som står spänd på baksidan där KP'n visas etc.
De är lätta att känna igen så fort man ser dem. Det står nog "Drakar & Demoner ...blablabla" i överkant på dem dessutom. Dock är dessa originalformulär väldigt tarvliga och nakna jämfört med modernare hemmagjorda versioner som folk gjort. Mitt tips att helt klart att använda de formulär som ger er plats för vad ni behöver, inte efter vad som är original.

Originalformulären är (tror jag) av G5format, eller vad det heter - alltså av samma mått som böckerna. Kan hända att de är lite större, men det är absolut inte ett full A4 i alla fall. Så mycket vet jag. Undra om fram och baksida bredvid varandra motsvarar ett A4 kanske... (minns inte).
Har en bunt originalformulär liggande här någonstans. Dock har jag inte rört den. Den är ju för samlarglädjen. Jag föredrar andra formulär som sagt när det gäller att bruka dem. I länken Organ gav dig finns mycket godis och bra formulär.

Lycka till! :gremlaugh:

... Ah, men si där. När man letade lite: Här! är 91:ans formulär, näst intill på pricken tror jag. Man har ändrat loggan, fixat lite klarare kulör av det röda, lagt till boots på gubben vid KP'n... Ja, gjort det snyggare helt enkelt, men om jag minns rätt är det precis det samma formuläret i grund och botten.