Nekromanti DoD4 forum?

Krille

Lord
"Finns det något bra sånt nånstans?"

Jupp. Det här.

Det finns ingenting som hindrar dig att prata DoD4 här. Vill du vara övertydlig, lägg till en [DoD4] i rubriken så vet alla vad det är du talar om.

Dessutom har ju RiotMinds öppnat ett eget forum för DoD6 och verkar därför ämna att trappa ner på sin verksamhet här. Om inte annat så tror jag att DoD6-verksamheten här kommer att minska till följd av det. Det kommer lämna fältet öppet för andra DoDar, inklusive DoD4.

Summan av kardemumman: prata DoD4 här. Alltid drar du med dig nån.

Berserk

Warrior
Och dessutom tycker jag att det pratas mer DoD4 än DoD6 på detta forum. Kan förstås ha att göra med att jag inte egentligen spelar 6:an själv (riktigt ännu, på gång) och därför inte har så stort intresse av det.

Ja, och så har vi ju [color:448800]Han</font color=448800>s alldeles egna husregels-DoD. /images/icons/laugh.gif

/Berserk

Pendragon

Swashbuckler
Jaså? Jag tycker iofs att DoD6 tar upp allt utrymme... men det är kanske bara jag...

Och DoD4 är nog lite missvisande då jag nog spelar mer DoD3½.

_Meranor_

Veteran
Kan tilläggas, att många [misstänker jag] som spelar DoD6 även spelar/har spelat DoD4 tidigare.

Så diskutera på, du märker väl vilka som svarar

Feuflux

omjonasson.se
Jaså? Jag tycker iofs att DoD6 tar upp allt utrymme... men det är kanske bara jag...

Ställ fler frågor då! /images/icons/smile.gif
Här finns drösvis med folk som har koll på gamla DoD-versioner.

Rickard

Urverk speldesign
"Ja, och så har vi ju [color:448800]Han</font color=448800>s alldeles egna husregels-DoD.
Haha.. Ja, jag kan inte göra något annat än att skratta.. /images/icons/smile.gif Tyvärr är det sant.. Det enda jag har kvar omodifierat från ursprungliga DoD är besvärjelserna och tärningen som man använder för att slå färdighetsvärden..

Skadesystemet är visserligen också kvar, men det ska jag ändra på.. /images/icons/wink.gif

Till [color:blue]Pendragon</font color=blue>: Som andra har sagt så är detta öppet för alla DoD-versioner.. Jag brukar faktiskt även engagera mig (på gott och ont) i DoD6-trådar.. Ser inget fel med att det snackas DoD6.. Det blir bara en liten annorlunda synvinkel på DoD..

~Tycker synd om [color:448800]Han</font color=448800>s spelare som hela tiden får stå ut med nya regler