Nekromanti DoD6-box (mest till RM)

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Jo det är ju så här att Eon, Neotech och säkertligen ett antal andra rollspel har boxar till sina spel, även om man kan köpa boken separat. I tidigare versioner hade även DoD det...

Så skulle det vara omöjligt att fixa en till den nya versionen också?? Det är ju bara SÅ praktiskt och härligt. Det var ju tal på en spelarpärm ett tag så en box vore väl inte HELT otänkbart, eller? Hur gick det med pärmen föresten?

Så RM, vad säger ni? Är det något man kan hoppas på?

theodåre

Veteran
Box får du nog inte se från RM av ekonomiska själ. Spelarmappen räknar vi kommer ut innan jul.

RiotMinds

Hasse

Hero
Spelarmapp.

"Spelarmappen räknar vi kommer ut innan jul."

Vad trevligt. Något av dess "innehåll" som du kan avslöja redan nu?

Punger

Hero
Det är en...

...mapp där du som spelare kan ha din rollperson och diverse annat matrial som du behöver. Jag antar att du har någon sorts pärm att ha dina rollpersoner i nu, RM gör en speciellt för DoD6. Förhoppningsvis med lite extra matrial i också.

Punger

Hero
Synd

Det var inte alls så kul att höra. Det är ju så bra att ha något att förvara böckerna i. Det skyddar, det är snyggt och man samlar allt på ett stället på ett lätt sätt.

Men mina spelare blir nog glada åt en spelarmapp. Någon av dem iaf...

Krille

Lord
Re: box

"Skulle någon kunna upplysa en oerfaren grisodlare hur en box ser ut?"

Normalt sett fyrkantig, ofta gjord i papp eller kartong, ibland försedd med någon form av tryck på utsidan, då och då med något annat innehåll än luft. Ett exempel på en box är den som Eon finns i:

DunkLspiel

Veteran
Re: Det är en...

Fy så onödigt. Då lär dom stoppa med en massa gottgott om det ska vara nåt att ha.

Tycker att RM kunde pressa ut ett äventyr eller någe istället för att trycka upp mappar med sin budget.

Just det!
-------------------------------------

DunkLspiel

Veteran
Re: Synd

Äsch, så farligt är det väl inte...
Bokhyllan brukar fungera som förvaring och samlingsplats för mina böcker och med den fina hårdpärmen så skruttar regelboken inte sönder i första taget.
Ska man frakta prylzen så kan jag rekomendera ICA-kasse eller ryggsäck...

--------

Punger

Hero
Förvisso...

...men tänk så skönt att ha en läckert special designad box för DoD6 böckerna. Modulerna är ju förövrigt inte i hårdpärm så dom kan ju gå sönder. Det ger mer känsla helt enkelt. Något som jag går mycket på när det gäller DoD6.

Förvisso så ska man icke underskatta värdet av en hederlig plastkasse, men jag gillar ändå "box-idén" bättre.