Nekromanti DoD6 figurspel?

Janus

Veteran
Om någon kommer ihåg så stod det på RiotMinds hemsida precis när DoD6 hade kommit ut, att de höll på att skapa ett drakar och demoner figurspel i Trudvang världen. Men sedan dess har det varit tyst.
Är det någon som vet något om det?
Janus
"if you dance with the devil the devil don't change the devil changes you"

besök min hemsida på
http://www.drakarodemoner6flp.homestead.com

Nerosuferoth

Swordsman
Den hemsidan är för gammal för att det ska finnas information om DoD Champions, som var produktionsnamnet på figurslagsspelet. Men det är såklart kul att se ändå. Finns det någon möjlighet att få se mer av Paul Bonner-bilden som pryder förstasidan kanske?

Ashley Riot

And this is also part of the game, I suppose, Sydney?

neuter

Swordsman
Det stod att det skulle komma ut till slutet av året, men jag tvivlar starkt på att det kommer att hända. :gremfrown: Ser dock fram emot när det kommer.

"Soylent Green is people!"

Nerosuferoth

Swordsman
Mycket, mycket lite

Här är all officiell info som jag känner till:

"As a spin-off of the DOD6 Trudvang universe we plan to launch a light tabletop miniature game called DOD Champions for the international arena late 2001. (The name and logo is beta versions)."

Tyvärr kan jag inte skicka med beta-loggan eftersom jag inte sitter vid min dator. Utöver det lilla citatet står det i Codex 008 att figurprojektet antas vara lagt på is. Uppgifterna i Codex kommer från Theodore på RiotMinds.

Ashley Riot

And this is also part of the game, I suppose, Sydney?

kalcidis

Hero
När jag talade med en av killarna på riotminds så berättade han att Champions skulle vara figurspel och kortspel blandat. Men jag är inte alls på att detta stämmer längre då spelet endast var på idé stadiet vi den tiden.

mvh
/joakim kalcidis