Nekromanti DoD6 layout

ShangHi

Veteran
Hejsan, jag skulle bli väldigt lycklig om någon kunde posta mig typsnitten som används i grundregelboken till Drakar och Demoner 6. Tack på förhand, Jakob.

-Jakob har talat (gammalt djungelordspråk)

Edgar

Warrior
Hmm, adobe (företaget som har gjort fonterna) är onda och kräver pengar för dom. Jag äger iofs en vercion som jag funnit på nätet. Dock funkar dom inte att pdf:a...

//Kalle - rekomenderar starkt scenariot "midsommarmarknad" på www.rollspel.com ...

Hasse

Hero
typsnitten och en fråga till Dante.

Vilka typsnitt som används står på första sidan(den som det står på vilka som gjort gjort speltm.m. Vet inte vad man kallar den, den har säkert något namn, Dante kanske vet?), vill minnas att det är "Goudy old style" samt "ITC Goudy sans" den sista är den som använts till brödtexten tror jag.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd

Hasse

Hero
OK (nt)

.

Hasse

Pink Floyd

ShangHi

Veteran
Hopps, copyright... låter som olagligheter. Måste man köpa typsnitten (de som står på insidan av omslaget till regelboken, ja!) från en sådan sida som säljer dem eller? Jag vill minnas att min bror sett dem utlagda på någon sida, bara att hämta hem. Han kunde dock inte minnas vilken...

-Jakob har talat (gammalt djungelordspråk)

Hasse

Hero
"Måste man köpa typsnitten (de som står på insidan av omslaget till regelboken, ja!) från en sådan sida som säljer dem eller?"

Goudy old style ingår i Word så det är bara att välja det bland de olika typsnitten som finns.
ITC Goudy sans verkar dock som man får köpa separat.

Hasse

Pink Floyd