Nekromanti DoD6 musik

Jorkii

Veteran
Använder ni någon musik till DoD6 och isåfall vilken? Har haft svårt att hitta musik som speglar de trolska skogarna och den härliga sagostämningen.

Legioth

Swordsman
Tja

Inte är det omöjligt, men kanske lite svårt, det är ju inte direkt pop musik man vill lyssna på...

Men det som vi tycker passar bra är:

Barka Vall, från Åland, främst svensk folkmusik
Finntroll, från Finland, blandar folkmusik och deathmetal, det är inte så farligt som det verkar vara utgående från beskrivningen...
Otyg, svenskar, bra även de...

PS. Du kan passa på att plocka bort dubletten av ditt inlägg (om inte någon moderator hinner före)

Attisen

Veteran
Atmosfärisk black och viking metal (passa dig dock för vad de sjunger om egentligen) t ex månegarm, burzum, dissection, tidigare nämnda finntroll m fl är, enligt mig idealisk strid och dyl. musik.

Medeltida och folkmusik vet jag inte var man kan finna.

www.bjornlynne.com har dock en del passande midistycken att ladda ner. Där kan man även beställa skivor har jag för mig.

I min spelgrupp tänker vi inte så mycket på musiken. TYVÄRR/images/icons/frown.gif

Rickard

Urverk speldesign
Kolla in...

...http://www.algonet.se/~anneli/frumi/
Jag säger inget mer... Förutom att de är svenskar som gjort det..

/[color:448800]Han</font color=448800> som tänker köpa albumet så fort han skaffat internetbank (vilket kommer antagligen sker inom 1T6+3 månader)

Lyfus Trandstaa

Veteran
Bra dod musik

JAg tycker att Daft punk har gjort en bra rollspelslåt: Verdis Quo eller nåt sånt. Den är prefekt.