Nekromanti DoD6r

Mr Brunch

Veteran
Jag funderar på att köpa DoD6 nya regelbok och undrar om den är värt pengarna (329kr är mycket pengar), men för att förklara närmare vad jag vill ha i den: Jag vill ha mer info om världen, religionerna och raserna osv.
Jag har redan alla andra böcker som släppts och vill verkligen inte lägga ut pengar i onödan, nya regler struntar jag i, men mer info om raser och om världen betalar jag glatt för.

Tack på förhand

Krille

Super Moderator
"Jag vill ha mer info om världen, religionerna och raserna osv."

I så fall kan du spara dina 329 kronor. Raserna är de samma, religionerna är desamma och världen är en kortfattat beskriven variant av samma Trudvang som tidigare.

Petri

Veteran
Du får lite mer info om världen. Varje värdsdel får en egen spalt: Osthem, Mittland, Isvidda (Nhoordland), Vastermark, och Soj. Men såvitt jag vet så finns det ingen mer information om raserna eller religionerna, inte mycket i alla fall (dom bitarna har jag bara som hastigast skummat igenom eftersom jag läste det rätt så grundligt i i den första grundboken).

Så mitt råd är, eftersom du skiter i att man har rättat till de flesta av misstagen i den reviderade, att du snällt får vänta på världsmodulerna som kommer.

Som jag förstår det så har den reviderade upplagan rört sig mer åt DoD6 expert hållet (som jag själv aldrig har läst).

Mr Brunch

Veteran
Tackar då verkar den inte innehålla det jag hoppades på .-(
får man snällt vänta på andra moduler... hoppas dom släpper en bok om religioner.

Johan K

Gammal & dryg
smaksak..

Tjaoo, kanske inte är superviktigt att köpa den boken.. Det är en del smågrejer & tillägg som gjorts. Skulle nog vänta på världsböckerna som skall ges ut.

/ Johan K, som ska försöka skaffa allt som ges ut till DoD6