Nekromanti DOM DOG!

Kanturi

Swordsman
Igår när jag spelledde "Hårda Bud" så hände något ofattbart: rollpersonerna dog! Ni som har spellett Hårda Bud vet att i den första eldstriden så ska Rp och några livvakter skjuta mot en Thomas (tror jag) Angel. Han är en erfaren revolverman och riktigt bra på att dra så när en rp tänkte dra sin revolver och skjuta honom så fick han två skott i magen innan han hann säga "ostkaka" :gremfrown: han dog. Ett tag senare kom den andra rp ur ett stort hus med en massa damm över sig och en nyfiken reporter vill snacka med honom men rp har ungen lust och bara springer därifrån och då stöter han ihop med en elak snubbe som trycker upp en revolver i magen på rp, PANG!!! ett skott i magen och han dog :gremfrown: så nu har mina två spelare fått varsin revolverman som just har blivit anställda av mr. Jack Sheridan som vice stadsscheriffer i Trinidad, Colorado.

Kanturi

Swordsman
missade att skriva en sak som jag kom på nu 7 timmar tidigare: har något sådant här hänt er???

Gabriel_UBBT

Warrior
Det är väl upp till dig som spelledare om du vill döda dina kompisars rollpersoner?

Antagligen var de alldeles för dåliga för att klara av att spela hårda bud.

Sen den andra som dog, det var ju helt på ditt initiativ som spelledare eller står det i äventyret att en främlig ska dyka upp i en gränd och meja ner en av RP?

Kanturi

Swordsman
Det är väl upp till dig som spelledare om du vill döda dina kompisars rollpersoner?
Ja, iofs, men jag vill helst spela "by-the-book" och inte ändra en massa tärningsslag till deras fördel, det vore ju fusk :gremtongue:

Sen den andra som dog, det var ju helt på ditt initiativ som spelledare eller står det i äventyret att en främlig ska dyka upp i en gränd och meja ner en av RP?
Det står att vid två tillfällen kommer de att möte 1t3 fiender och rp var ensam och fick möta en ensam men en pistol i magen är inte att leka med

Storuggla

Champion
"missade att skriva en sak som jag kom på nu 7 timmar tidigare: har något sådant här hänt er???"

Nä. Se bara! Fearsome Jack Ike har överlevt allt (han är just nu den karaktär som överlevt längst, alla spel vi kört), dels på bra slag men mest på ren jävla bonnröta :gremsmile:
Fast han har runt fyra kulor kvar i kroppen som spökar så han har det inte lätt, den stackarn...

Storuggla, bang bang orangutang

Spitfire

Swordsman
Ibland så har det hänt att vissa spelare haft otrolig tur med sina karaktärer medan andra i samma kampanj verkat vara otursförföljda.
En spelare hade en karaktär som kallades "Duke of Death" och han hade flyt med det mesta. När han skulle sparka upp dörren till hotellrummet där en skurk var missade skurken sitt uppmärksamhet och fick dörren i huvudet, varefter duke spatserar in och sätter en kula i honom.
Samtidigt så kickar en annan spelare upp dörren jämte.. missar 2 hagelskott mot en person som ligger i en säng på 3 meters håll (han träffar horan som också ligger i sängen dock) skurken lyckas få upp sin pistol och sänker spelaren.. varefter Duke som ju tagit hand om sin fiende dyker upp sekunden efteråt och plockar den skurken med.
Vid ett senare tillfälle försöker en annan spelare gömma sig bakom en vatten tunna men blir skjuten medan just Duke står helt öppet på gatan och genomlever hela striden helt oskadd.
Rent otroligt..
Så nej, för mig är det nog det rakt motsatta.