Nekromanti Dom i hovrätten som rör rollspel?

peterb

Swordsman
Jag hittade följande referens till ett rättsfall på nätet, vet inte mycket mer än så här och undrar om någon på forumet händelsevis har en susning.

En produkt avsedd för en begränsad kundkrets där engelska språket är vanligt förekommande har som varumärke haft ett sammansatt ord på engelska. I mål om hävning av varumärkesregistrering har vid prövningen av varumärkets särskiljningsförmåga uppmärksammats vad det sammansatta ordets enskilda beståndsdelar kan betyda. 13 § första stycket och 25 § varumärkeslagen.
Hovrättens för Västra Sverige dom den t juli 2001 (T4321-99)
Låter på något sätt misstänkt rollspelsrelaterat :gremsmile:

Jag ska skriva till hovrätten och be och få domen, om möjligt, skickad per epost.

Oldtimer

Slava Ukraini!
Bara för att du inte skall bli helt ensam i den här tråden måste jag få fråga dig hur du listade ut det... på denna trettondag då alla myndigheter är stängda.

/Mikael

peterb

Swordsman
Jo, det slog mig att domar det kan man ju få tag på via nätet. På stockholms universitets hemsida kan man klicka sig vidare till universitetsbiblioteket och där via menyn Informationssökning >> Ämnesingångar >> Juridik kan man komma åt diverse juridiska databaser, den som är intressant i det här fallet är: "Karnov, InfoLex & PropLex". Där kan du söka efter rättsfall, lagtexter etc.

Domen som jag nämnde rör en produkt i byggbranchen... :gremsmile: