Tomatalven
Hero
Vad är skillnaden på domain spells och vanliga? Och domain spell slots och vanliga spell slots. Tack på förhand!
chrull said:"landkarta"
God45 said:Jag skakar min näve mot autocorrect grejen på min ipad i impotent vrede
Tomatalven said:Okej! Var står det i boken/wikin? :0
God45 said:Om du kollar under magic står det att en spell caster bara kan kasta en spell av en spell level som han har tillgång till. Spell levels biten refererar till klassbeskrivningarna och under klassbeskrivningarna står att man kan bara kasta en spell av den spelllevel som är den högsta klassen har tillgång till på listan över tillgängliga spell (inte per day, den andra). Så kolla på diagramet där det står vad din karaktär får när hon/han levlar så ser du det där.
Inte för att någon läser sig till sådant här i böckerna tydligen, det här är något som jag visste innan jag började spela Pathfinder och tur är det för det står inte ordentligt någonstans i böckerna. Varför behöver du veta var det står föresten?
Tomatalven said:Ok tack! För att kunna se för andra klasser och liksom hitta mer i spelet.