Nekromanti Domains of Dread

walium

Ganska töntig, faktiskt
Är Domains of Dread en del av Planscape-världen(alltså någon form av skräckplan) trots att det ligger under Ravenlofts produktlinje? Är det en köpvärd modul i övrigt?

Staffan

Myrmidon
Nej, Domains of Dread var det sista "grundsetet" för Ravenloft i 2e - alltså en senare version av Ravenloft-boxen. Som jag förstår det så har den mer fokus på att spela en hel kampanj från början till slut i Ravenloft i stället för att ha det som ett ställe som besöks.

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Nej, Domains of Dread var det sista "grundsetet" för Ravenloft i 2e - alltså en senare version av Ravenloft-boxen. Som jag förstår det så har den mer fokus på att spela en hel kampanj från början till slut i Ravenloft i stället för att ha det som ett ställe som besöks."

Finns det något tillbehör till Ravenloft som placerar världen i Planescape-universumet?

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Min favvismodul till Ravenloft

Ja, näst efter I6 Ravenloft, det vill säga.

Domains of Dread är 2e:s motsvarighet till 3e:s Ravenloft Campaign Setting. Jag gillar Domains of Dread bättre, men reglerna är ju 2e.

M.

Staffan

Myrmidon
Jag vet inte var det står - antingen i "gamla" Ravenloft-boxen, Domains of Dread, eller Guide to the Ethereal Plane (Planescape), men Ravenloft ska föreställa att vara ett så kallat demiplan på eterplanet. Det är iofs rätt irrelevant eftersom det i princip är omöjligt att ta sig ut därifrån...

Carl Ö

Warrior
Die Vecna Die - både RL och PS

Äventyret Die Vecna Die - som går att ladda ner för en billig penning från SV Games - innehåller tre delar: en i Greyhawk, en i Ravenloft och en i Planescape - för att uttrycka sig i kampanjvärldstermer. Äventyret verkar spännande för höglevelkaraktärer. De får besöka några riktigt intressanta platser och personer innan äventyret är över. Det blir otäckt värre när den gamle otäckingen Vecna tar sig loss från sitt gömställe och härjar runt i Sigil.

http://www.svgames.com/tsr11662esd.html

Jag har inte spelat äventyret men jag har köpt det (från SV Games) och läst igenom det. Jag planerar att (kanske) spelleda det någongång - och då troligtvis konverterat till 3e (inte 3.5).

Hoppas det gav någon ledning
/Carl