Nekromanti Dominions 3

DeathJester

Veteran
Finns det någon här på forumet som spelar Dominions 3?

Dominions 3 är ett strategispel av den mastigare sorten. Det är inte komplext och tidskrävande som de värsta wargames, men det är mycket mer komplext, rikt och intressant än många strategispel.

Det utspelar sig i en fantasyvärld med många element av mytologier (som dessutom innefattar japanska, kinesiska, indiska, judiska och afrikanska mytologier och inte bara europeiska). Det har ett komplext och spännande magisystem och ett taktiskt och strategiskt djup som får det mesta att blekna.

Det är verkligen ett fantastiskt spel som multiplayer-spel, men är riktigt roligt även som single player om man har den minsta fäbless för fantasy och strategi. Grafiken är som bäst charmig, men funktionell -det stora värdet här ligger i innehållet och den taktiska spelbarheten. Värt att kolla in ifall ni inte redan har gjort det!

Mer information:

http://www.shrapnelgames.com/Illwinter/DOM3/DOM3_page.html

(varning: farligt för studenter och andra med tendenser att prioritera "fel" mellan studier/jobb och fritidssysselsättningar)

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Hade det inte varit fantasy hade jag varit så. jävla. på. Jag älskar 4x-spel och Dominions 3 finns ju t.om till Linux. men, jag är verkligen, verkligen, helt totalt ointresserad av fantasymiljö. hade helt klart föredragit nåt i stil med Orion 2 eller Space Empires-serien...