Nekromanti Doppelgangers?

Ymir

Liten kantbaron
återupptäckte en skum grej som jag tidigare reagerade på. Seskasseni T'an Shani i Talon har en tokonsk utkastare som heter Pól. Det har även missletvillingarna Vippa och Mysi i Salston Tor.
Detta verkar onekligen skumt. Att två grova tokonbarbarer med samma namn skulle vara utkastare åt värdshusvärdinnor i så olika delar av världen. Är det en ödets nyck, ett materialfel eller bara Krille som lånat av sig själv? Som jag fattat det så är Vippa och Mysi mindre officiella än Seskasenni, men en tokon i Salston Tor är å andra sidan mer sannolikt än en toko i Talon.

- Ymir, konfunderad

Krille

Super Moderator
"återupptäckte en skum grej som jag tidigare reagerade på. Seskasseni T'an Shani i Talon har en tokonsk utkastare som heter Pól. Det har även missletvillingarna Vippa och Mysi i Salston Tor."

Är det helt otroligt att det finns en norrländsk utkastare i Göteborg som heter Erik, och en annan norrländsk utkastare i Visby som heter Erik?

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Ymir

Liten kantbaron
Ah, en unik företeelse. Återanvändning av namn i fantasy. Varför känns det som om bara jag och Elisabeth Moon har gjort det förr? :)

Nåja, allvarligt talat var det mest vad en tokon gör i Talon som jag hakade upp mig på. Pól och Pól tycks likna varandra väldigt mycket. Men som du sa så kan det mycket väl vara ödets/slumpens fel. Inte någon senil materialskrivares :)

- Ymir, har använt namnet Dwyrydd hela två ggr *stolt* :)

hatten

Swashbuckler
Pól kanske är Tokon version av super populärt namn minst tre eller fler har det namnet sen kanske något tillägnamn..
Exempel kan tas från min spelgrupp där vi har två stycken som heter Stefan konstigt va nästan suspekt ett tag var det nära att det blev tre stefan ...

Sen så kan vi nämna att det teoretiskt skulle ha kunnat bli två stycken som heter Johan även det måste vara ovanligt tycker du inte ????

Och om du inte tycker att det är konstigt så finner man väll inte konstigt att tokon folket har ett favorit namn Pól som många många många är döpta till................

/images/icons/laugh.gif