Nekromanti Double Squeeze med Hagelbrakare!

Blasphemy

Swashbuckler
Jag har just börjat spelleda Neotech och har en liten fråga.
Om man har ett dubbelpipigt hagelgevär och klämmer av båda avtryckarna samtidigt. Vad händer då?
Slår man ett attackslag och gör dubbel skada. Eller slår man två seperata attackslag? Dubblas rekylen?

Hur kör ni?

Ice and fire and forest we pass and horror in the halls of stone.

qass

Veteran
Nu Linköping, Egentligen sveriges geografiska och
"Jag har just börjat spelleda Neotech och har en liten fråga.
Om man har ett dubbelpipigt hagelgevär och klämmer av båda avtryckarna samtidigt. Vad händer då?
Slår man ett attackslag och gör dubbel skada. Eller slår man två seperata attackslag? Dubblas rekylen?"

Antingen borde man köra automateldsreglerna, räkna
det som en dubbelskott eller tvåskottssalva.

Mattias, som har sommarlov

Bela

Warrior
"Jag har just börjat spelleda Neotech och har en liten fråga.
Om man har ett dubbelpipigt hagelgevär och klämmer av båda avtryckarna samtidigt. Vad händer då?"

Förhoppningsvis så går båda skotten av.

"Slår man ett attackslag och gör dubbel skada. Eller slår man två seperata attackslag?"

Slå ett slag för att träffa och slå två separata skade slag för den träffade kroppsdelen.

"Dubblas rekylen?"

Möjligt, men det spelar inte så stor roll efter som det skytten inte kan skjuta direkt efter. Vapnet måste troligen laddas igen.

"Hur kör ni?"

Scenariot har en så länge inte inträffat, men om det skulle göra det så gör jag troligen som jag sagt.

Bela

Johan K

Gammal & dryg
hmm

Tja, rent logiskt sett så borde det göra mer skada, ha 1 atackslag eftersom du skjuter bägge skotten och att det borde bli lite mer rekyl, fast kanske inte dubbel rekyl.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>

smaffy

Hero
tjoo!

slå om gubben träffar.. om han lyckas, räkna det som om han hade skjutit på på målet och lyckats båda gångerna.. fast samtidigt.

enkelt och lätt..

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Du kan ju räkna det som en eldskur på 2 kulor med ett automatvapen utrustat med DSS.

In Nomini Patri, Et Filii, Et Spiritus Sancti.

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Re: hmm

rent logiskt sett så borde rekylen inte spela någon roll eftersom man ändå inte kan skjuta några nya salvor med hagelbrakaren direkt efteråt. Ett hagelgevär borde ju rimligtvis laddas om efter att man avfyrat den...

[ edit ] vilket också redan påpekats ser jag nu...

Andreas | <A HREF="http://andreas.cx/alphaomega" target="_new">http://andreas.cx/alphaomega</A> <- Ny design!<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Sereg on 2001-07-14 14:05.</EM></FONT></P>

Johan K

Gammal & dryg
Jaha.

Ok, då är jag med !

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>