Nekromanti Drömmen om en titel

Sodivra

Champion
Re: Nähädu!

Jo, det var för att någon annan hade kallat mig det tidigare.. Hittar det inte på forumet dock, måste varit på kanalen.

Quan'talis

Swashbuckler
Re: Knight of the Living Dead [OT]

Hmm? Jag är rätt säker på att jag också läste Vineland på svenska. Åtminstone är det exemplar som står i min bokhylla på svenska. "Vad kallar man en thanatoid som blivit adlad? Knight of the Living Dead." Finns antagligen i någon bisats i någon beskrivning av vad huvudpersonen vhatshisnameagain sysslade med någon gång innan själva historien började, eller något sånt. Inget centralt avsnitt, alltså, men en typisk sak som jag kommer ihåg ett par år efter att jag läst en bok.

Jag har inte läst V, så där kan jag inte hjälpa till. Däremot rekommenderar jag att du försöker – det värsta som kan hända är att du inte förstår någonting alls, och då är du i gott sällskap :gremsmile:

(för övrigt tycker jag inte att Pynchons språk är särskilt invecklat, men jag är kanske inte fullständigt lämplig som bedömare)

JPS

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Knight of the Living Dead [OT]

Ja, det stämmer säkert. Jag läste Vineland i våras så jag borde väl egentligen komma ihåg det, men skämtet måste ha gått mig förbi av någon anledning.

Och nej, språket är ju inte särskilt komplicerat. Men eftersom intrigerna är som de är lär varje missat ord göra att man blir än mer förvirrad... Fast jag ska göra ett försök snart. Lovar. :gremsmile:

/Dimfrost

Zaphod_UBBT

Swordsman
Mini-Me [ANT]

Ja. Mini-Me.

Annars kunde jag försöka stadga mig; bli en egen person. Och i så fall skulle jag väl vara en Sagoberättare eller Livsnjutare eller Filosof eller något, och då skulle jag ändå vara som Maxi-Me. Så tja, det är lika bra att jag fortsätter som Mini-Me.

Rasmus

walium

Ganska töntig, faktiskt
Kanske Övertapir, eller gåsfarmare. Missionär eller demagog hade inte varit fel heller. Men det hade nog blivit gåsfarmare.

Troberg

Sinister eater
Nu har jag bestämt mig!

Det finns ju bara ett alternativ:

Uppviglare

Eksem

Champion
Ooooh! Den var bra! (ANT)

Äh, jag vet att man inte ska göra såna här inlägg, men det var verkligen bra. Det behövde sägas.