Nekromanti Drömtydning

G

Guest

Guest
Jo nu tror jag jag haft min första rollspel.nu dröm, men jag kan ha fel, har ofta inte bra minne för drömmar.

Typ jag skulle höra när Rising skulle vara med på radio, han hade tydligen nämnt det på forumen.
Så iallafall han börjar prata (i 2skärpt tv agifts kontroll"s röst):
"Lantmäteriet kända för bland annat Eriksberg, Åmål, Södra Harninge, Piteå, Ystad och Skärgårds väg."
Sedan börjar jag prata med någon som jag inte vet vem det var men hon verkade trevlig om vi inte skulle ta och flytta till skärgårds väg (som tydligen låg i Kiruna).

Så nu får ni gärna börja med drömtydning om ni vill och om ni ber snällt kanske jag kan berätta mycket skumma icke rollspel.nu drömmar också.

Rosen

Myrmidon
om ni ber snällt kanske jag kan berätta mycket skumma icke rollspel.nu drömmar också.

Ookay, den här hade jag för ett par nätter sedan.
Någonstans utanför Norges kust hittade vetenskapsmän för decennier sedan en serie luftfyllda grottor på havets botten som huserade saker - mer eller mindre formlösa varelser som antagligen funnits där sedan grottorna en gång fanns på torra land, som fångats där när de en gång sjönk i havet, och som evolverats vidare sedan dess. Vetenskapsmännen hade byggt upp ett topphemligt forskningscenter där, under en stor kupol på havsbotten som inneslöt grottorna, men någon gång hade varelserna kommit lös och utrotat allt mänskligt liv i centret.

Anläggningen står fortfarande kvar därnere, och jag och några till måste bege oss ner i den för att hitta, um, någonting som hade blivit kvar där. Hela drömmen kändes lite som första Resident Evil-filmen i upplägg och stämning; högt tempo, mycket monster, mycket pangpang.
Dessutom upptäckte vi att de där vetenskapsmännen hade experimenterat med cybernetisk rejuvenation, så en del av de kvasi-Chtulhoida varelserna under kupolen hade cybernetiska implantat - och en del av dem var sedan länge hjärndöda, monstruösa cyborger som hölls igång med inbyggda respiratorer, styrda av processorerna i sina implantat. (Drömmens bästa citat: "Att de inte längre lever betyder inte att de inte kan röra sig!")
Jag har glömt det mesta av detaljerna, men i slutet flydde jag och en tjej ut från kupolen i dykardräkter, bara för att upptäcka att en del varelser hade hunnit evolvera till att bli vattenlevande och höll till utanför den. De cirklade hotfullt omkring oss medan vi försökte ta oss till ytan i de virvlande vattenströmmarna. De var snabba, smidiga, muskulösa... och hade exakt likadana näbbar som Kalle Anka. Jag tittade på dem och tänkte "Nää, vänta nu - this is getting silly!" Och där vaknade jag.

--
Åke, drömmer som regel historier

Dewil

Skrivbordsgeneral
De var snabba, smidiga, muskulösa... och hade exakt likadana näbbar som Kalle Anka. Jag tittade på dem och tänkte "Nää, vänta nu - this is getting silly!" Och där vaknade jag.
Ha. Det där råkar jag ut för ibland. När jag drömmer en härlig monsterdröm och upptäcker att "monstren" bara är mekaniska, nåt slags nöjesfältsinstallationer. Då blir jag besviken och vaknar.

Dewil, förstår att uppskatta en god mardröm