Nekromanti Dr Horrible

Ulfgeir

Swashbuckler
Joss Whedons nya projekt. En superhjältemusikal. Typ..

Länk till oficiella sidan där de lägger upp avsnitten.

Länk til en officiell fansite sida med massa info om det hela.

/Ulfgeir

Gardener

Champion
Det är helt underbart. Och nu har dom faktiskt öppnat upp för oss svenskar att se det också.

Joss Whedon och Felicia Day, kan knappt bli så mycket bättre än så. =]

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Det där var fantastiskt roligt. Det bevisar slutligen min hypotes att allting blir bättre om det överraskande dyker upp ett gäng cowboys som sjunger en klämmig sång!

/tobias

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Och nu är del 2 ute.

Om man betänker att det trots allt bara är tre egentliga huvudrollsinnehavare och en biroll, så är intrigen riktigt genialisk och lagom komplex, får jag säga. Som vanligt med Wheadon lyckas han blanda det fantastiska med det vardagliga...

Dessutom borde karln fortsätta göras musikaler. Bästa Buffy-avsnittet är ju musikalavsnittet...

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
"The hammer is my penis" kan vara den bästa repliken någonsin, eller i alla fall top 10.

Jag är beredd att köpa DVD:n oavsett om det kommer något extramaterial på den eller inte.

/tobias

Ulfgeir

Swashbuckler
Gurgeh said:
Det där var fantastiskt roligt. Det bevisar slutligen min hypotes att allting blir bättre om det överraskande dyker upp ett gäng cowboys som sjunger en klämmig sång!

/tobias
Då kanske även filmen "Cannibal the Musical" kan passa?

/Ulfgeir

Storuggla

Champion
Öh... wow. Jag kanske var naiv, men väntade mig inte det slutet. Men snyggt gjort. Jag köper dvd, trots avsaknaden av sjungande cowboys i akt 3.

Storuggla, en häst wtf?

Storuggla

Champion
Det kommer extramaterial. Alla kommentarer och behind the scenes ska vara små musikaler de med, tydligen.

Storuggla, elak häst

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Men då kommer det ju att krävas extramaterial som förklarar hur de gjorde extramaterialet.

Det extramaterial jag verkligen vill ha är stats för samtliga skurkar så att de går att använda till Supergänget. Vad har Bad Horse egentligen för krafter, förutom att han är elak, och häst?

/tobias

krank

Gurgeh said:
Det extramaterial jag verkligen vill ha är stats för samtliga skurkar så att de går att använda till Supergänget. Vad har Bad Horse egentligen för krafter, förutom att han är elak, och häst?
Elak, Häst, och Sjungande Cowboys. =)

Storuggla

Champion
Om inte epitetet "Thoroughbred of Sin" ger dig en idé är du för oskyldig. En polare visade en filmsekvens där en gris och två brudar...

Storuggla, just kidding

krank

Re: Driver ni med mig?!

Du är för sent ute. Fram tills nyligen kunde man se alla episoder gratis på nätet. Helt lagligt.

Nu får man nöja sig med att göra det olagligt tills DVD'n kommer...