Nekromanti Dr Who-fråga

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Jag har en dr Who-fråga. En av ungarna önskar Dr Who 2005 Tv-serien i julklapp. När jag försöker googla fram det där blir jag inte klok på vad som är vad. Vill någon kunnig person vara vänlig att förklara vilken DVD-box jag ska köpa.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Mekanurg said:
Jag har en dr Who-fråga. En av ungarna önskar Dr Who 2005 Tv-serien i julklapp. När jag försöker googla fram det där blir jag inte klok på vad som är vad. Vill någon kunnig person vara vänlig att förklara vilken DVD-box jag ska köpa.
Säsong 1 av "Nya" Doctor Who.

Det har kommit en massa säsonger sedan dess, men det där är ett bra ställe att börja.

Mycket bättre pris och fler säsonger här: LÄNK.

Köper man den senare kan man komplettera med The Complete Specials, som är alla julspecialavsnitt och sådant som inte verkar finnas med i boxen med säsong 1-4.

De jag länkat till är de jag själv äger; de är helt okej. Fråga gärna mer om något är oklart.

EDIT: Eller alltså, det där är med engelsk text. För att förtydliga. Jag har inte hittat nån bra med svensk, tyvärr.

Max Raven

T12-kultist
krank said:
EDIT: Eller alltså, det där är med engelsk text. För att förtydliga. Jag har inte hittat nån bra med svensk, tyvärr.
Jag hade för mig att min säsong 1-box hade svensk text, men jag kan ha kommit ihåg fel.

Netflix kan ha Doctor Who med svensk text. Lite osäker.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Max Raven said:
Netflix kan ha Doctor Who med svensk text. Lite osäker.
Mjo, de har nog bara nordisk text (och ganska skitig kvalitet, om jag minns rätt). Men det är svårt att ge i julklapp på det sätt jag tror Mekanurg menar =)

EDIT:Efter snabb koll: Japp inte jättebra (men okej) bildkvalitet, men de har faktiskt engelsk text. Yay!