"Bäst" är ju såklart subjektivt, men jag får nog hålla med Arfert. Spelsystemet har knappast åldrats med värdighet, men det är inget en knåpare kan fixa lite med (tycker ju, som bekant, att DA behöver fixas rätt mycket också). Settingen är mycket trevlig - nedtonad fantasy, där andra raser och magi nästan är lite myt.. Helt enkelt ett väldigt charmigt spel, med gamla anor. Men vad du än gör - undvik introduktionsäventyret till varje pris!Arfert said:Dragon Warriors.
Jo, Arfert gav det bra betyg, som vi se ovanTheSod said:Har inte Dragon Warriors kommit ut i en ny utgåva på det sista? Den har fått rätt bra kritik, har jag för mig.
Stämmer att det är skrivet så, och det går ju som sagt att modifiera till det bättre. Men jag råder dig till att inte köra det som det är. Men du har ju lite världsbeskrivning i början, och kan få en glimt av regelsystemet?Arfert said:SÅ dåligt är inte introt. Det är rälsat med mera, men det är ju skrivet för totala nybörjare, såvitt jag förstått.
Fast DA är knappast dyrt det heller. Köper man det via adlibris, bokus el dyl så får man punga ut ynka 200 spänn. Det känns som ingenting för ett komplett spel.hjk said:Dragon Warriors är iaf billigast nu när de säljer ut det.
Första lådan går till level 5. Fast du har helt rätt. Om man vill spela på level 6+ så får man köpa en låda till. Men enligt Krilles recension i Fenix nr 3 2010 så utgör den inledande lådan minst 60 timmars spel. Det är 10+ spelmöten och mer än nog för att man ska hinna med en kortare kampanj på tre-fyra medellånga äventyr. Om man sedan inte känner att DA är färdigspelat så är det väl bara att skaffa låda nummer två. Så jag tycker fortfarande man verkar få en hel del för pengarna.Storuggla said:"Fast DA är knappast dyrt det heller. Köper man det via adlibris, bokus el dyl så får man punga ut ynka 200 spänn. Det känns som ingenting för ett komplett spel."
Men är det komplett? Du måste köpa fler lådor sen för att levla upp mer efter level fyra eller något sådant.
Sant. Även om DA knappast är ett dyrt spel så kan det knappast konkurrera med DW vad gäller bang-for-buck. Själva spelet får man för ynka 130 spänn och om man slår till på deras ultimate bundle-erbjudande får man hela deras produktlinje, spelet plus sex böcker till, för lite över en femhundring.hjk said:Dragon Warriors är iaf billigast nu när de säljer ut det.
Jag skaffade båda.Organ said:Sant. Även om DA knappast är ett dyrt spel så kan det knappast konkurrera med DW vad gäller bang-for-buck. Själva spelet får man för ynka 130 spänn och om man slår till på deras ultimate bundle-erbjudande får man hela deras produktlinje, spelet plus sex böcker till, för lite över en femhundring.hjk said:Dragon Warriors är iaf billigast nu när de säljer ut det.
Fasen, man kanske ska skaffa båda...
/Anders