Nekromanti Dragon & Dungeon förändras igen

EchonCique

Hero
Jag har personligen bara kollat i ett litet fåtal antika nummer av Dungeon. Nu senaste tiden har jag laddat hem några nummer av Dungeon i PDF-format för att se vad det var och tycker faktiskt att de var helt OK tidningar med riktigt snygg layout i sig.

Det de nu verkar göra är att strama upp innehållet i Dungeon som tydligen spretade ganska mycket tidigare, samtidigt som de skall fokusera enbart på d20 D&D. Om detta är det som säljer mest och bäst, så förstår jag och accepterar deras beslut. Dessutom tre äventyr i varje nummer lovar ju mycket

Dragon däremot kommer bli nya samlingsblaskan för allt som kommer ut från WotC portar, med nya saker till D&D-spelaren i varje nummer. Verkar också vara en bra indelning, jag har som sagt noll koll på tidigare nummer.

I mina ögon låter det som rimliga förändringar.

Bombu

Hero
Det är inte alltid förändring blir till det positiva, men jag tror en uppstramning bland tidningarna kan vara bra.

Om Wizards tycker att man behöver det så får man hoppas de har rätt.

När kommer man sätta planen i verket?

Vi får väl vara där med utvärderinigsglasögonen :tekopp:

Archer

Swashbuckler
Väldigt illa att det ser ut som om feats, spells, classes, prestige classes, races ska bli obligatoriskt att det ska vara med i _varje_ nummer. Jag hade hoppats på att de skulle minskat lite på den vansinniga takten med extra regelmaterial, och istället infört lite fler artiklar om platser, personer, och varelser som ger mer känsla för världen. Mindre crunch, mer fluff helt enkelt.