Nekromanti Dragon och Dungeon Magazine börjar kosta i oktober

Hellzon

Långsamma Vargen
Så larva er hit och tanka ner Dragon 364-366 och Dungeon 155-157 innan det sker. (Göres genom att gå in på de enskilda sidorna och klicka på omslagen, för WOTC:s hemsida är skapad av orangutanger.) De kompilerade versionerna av Dragon 367 och Dungeon 158 borde läggas upp vilken dag som helst.

Sen är jag nyfiken på vad övriga fanboys tycker om DDI-paketet? Kommer ni att prenumerera på Dragon&Dungeon + DDI Compendium för fem amerikanska pesetas i månaden* eller skiter ni i det?

Själv kommer jag nog att hålla mig till november och se vad mina försökskaniner andra nördar säger om driften innan jag betalar något.

*) 5$ För en årsprenumeration. Orkar inte leta länk nu, men det låg på 7$ för en månad.

Pom

Swashbuckler
Nix, har aldrig prenumererat förr och kommer inte att göra det nu. De Dragon jag köpt sedan, säg, sent 90-tal har aldrig känts särskilt intressanta. Visst har jag laddat ned gratisnumren nu under sommaren, men jag är inte så intresserad att jag vill betala för dem.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Jag pyntar gärna 30 spänn i månaden.

Tidigare betalade jag 170 kr/månad för enbart Dragon och Dungeon, så det här är en droppe i havet.

Heck! Bara D&DI Compendium är värt pengarna.

Eksem

Champion
Jag kan bara inte med att betala för digitala produkter (som PDFer och MP3or) och jag är tveksam till såväl prenumerationer som onlinetransaktioner.

Rent generellt känns det schysst rent prismässigt, Compendium är riktigt trevlig, och om deras nya character builder som de skryter så mycket om är så bra som de säger och ingår i priset, då är det ju hur billigt som helst.

Med det sagt så öser jag redan alldeles för mycket pengar över WotC som det är, nånstans måste jag ju dra i bromsen :gremsmile:

CapnZapp

Myrmidon
Min broms fungerar inte så väl som jag hade velat.

Har redan en uppsättning 3.5E regelböcker jag ännu inte använt...

Hellzon

Långsamma Vargen
Eksem said:
Rent generellt känns det schysst rent prismässigt, Compendium är riktigt trevlig, och om deras nya character builder som de skryter så mycket om är så bra som de säger och ingår i priset, då är det ju hur billigt som helst.
Character builder ryktas ingå i ett dyrare paket (ihop med gametable och visualizer) när det blir klart. Betan till Builder blir förvisso tillgänglig för DDI-folk först, men den ska släppas fri för alla sen.

Dante

Staff member
DDI-prenumeration tecknad …

Så, nu har jag pyntat för en tolvmånadersprenumeration på D&D Insider. 480 bagis gick det på (inklusive mervärdesskatt, som de av någon anledning tar ut).

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Re: DDI-prenumeration tecknad …

Såå... vad har du fått för det? Än så länge menar jag. Själv känns det inte som att det är aktuellt förrän karaktärsgenerering och sådant är klart, men jag kanske har missat något?

Dante

Staff member

Vitulv said:
Såå... vad har du fått för det?
En Monster Builder och en fungerande version av D&D Compendium.

Och så får jag Dragon och Dungeon även fortsättningsvis.

Snow

Swashbuckler

Monster creator kan man bara se som insider.. inte världens tyngsta pryl, men användbart.

Edit: tusan.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013

Ah, det låter ju schysst. Jag tror dock jag lugnar mig lite, eftersom det mest är karaktärsgeneratorn (och kanske karaktärsvisualiseraren) som jag är ute efter.

Anders Åstrand

Swordsman

Ni får gärna rapportera igen sen när karaktärsbyggaren finns. Den är jag också intresserad av.