Nekromanti Dragonlance-trailer från YouTube ...

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/UHrOfJ8_D0o&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/UHrOfJ8_D0o&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Ooookej! Var det bara jag som tyckte att det där såg ut att vara hämtat ur ett avsnitt av Masters of the Universe från 1983? Förutom datoranimeringarna då som såg ut att vara hämtade från en helt annan film.

/tobias

Krille

Super Moderator
...vad den inte imponerade på mig eller fick mig att vilja skaffa den DVDn. Den såg verkligen ut att innehålla de kvalitéer som jag inte uppskattar med västerländsk animation.

Boboliwsy

Warrior
Re: Uhm... blä!

Usch!
Vad har dom gjort?
Vilken fasansfullt horribel blandning mellan tecknat och 3D.

//Boboliwsy - satt mest och mådde dåligt när han kollade på trailern.

Hellzon

Långsamma Vargen
Gurgeh said:
Var det bara jag som tyckte att det där såg ut att vara hämtat ur ett avsnitt av Masters of the Universe från 1983?
Jag kopplar den animeringsstilen mer till Thundercats, men same shit. Beror väl på vad man såg på den tiden.

Synd med 3D-härket bara, annars hade det framstått som en trevlig nostalgitripp tillbaka till 80-talet.

Rising

Vila i frid
Coming soon... on betamax.

/Rising

Jag fick sköna nostalgivibbar av teckningarna. Hade hela filmen varit sådan och haft ett någorlunda skönt manus så hade det kunnat bli en bra öldrickarfilm för mig. Drakarna sabbar dock allt.

Storuggla

Champion
Vad i helvete? Masters of the Universe och 3d i samma, blandat likt flodvatten och Johannes Döparen? Nä, det där ser riktigt illa ut. Sen lät storyn ganska dålig den med för att vara generös. Skippar nog, om inte dödshot framföres.

Storuggla, nu frukost

Pom

Swashbuckler
Jag håller med dem som klagade på blandningen av 80-talsstiliserat och 3D-animerat. Det funkar inte alls i en ofärdig teaser-trailer på någon minut.

Men det är en annan sak hur den estetiken funkar i långfilmslängd. Det vore inte första gången jag varit med om det-tog-några-minuter-att-vänja-sig-vid-X-men-sedan-funkade-det-riktigt-bra.
Eller också blir det tunnpannkaka.

Jag har hur som helst lite för många skäl att vilja se den för att kunna låta bli.

Men det är lite Doris Lessing över det hela.
[retorisk fråga] Kunde man inte ha gjort ett par robusta Dragonlancefilmer runt 1990?[/retorisk fråga]

walium

Ganska töntig, faktiskt
Hu, vad uselt

Någon som är förvånad över att den inte kommer ut på bio? Någon som inte tror att hjältarna kommer att triumfera över ondskan trots att de är bristfälligt tecknade och hämtade ur en usel roman-serie? Pyttsan. :tekopp:

Nightowl

Champion
Jag har en konspirationsteori...

...den är lik sunkiga 80-talösannonser för leksaker eftersom folk som växte upp med sunkiga 80-talsannonser för leksaker som underhållning nu är vuxna och kan dra med sina barn.

Erik

w176

Förlorad dotter
Det som skämmer mig

Det som skämmer mig är att amerikansk animation har gott framåt från åttiotalet. Och det skulle kunna ha varit grymt att kära något lite åttitalsretro och genomföra de snyggt.

Men...

Någonsrans måste de gjort valet att det där var att ta fram det bästa ur stilen...