lokomotiv_UBBT
Hero
/seterOm vi får hit nybörjare och folk som vill diskutera regler, eller kolla om spelet de tycker är coolt är något som andra tycker är coolt och möts av "d20 är bajs"-inlägg, så tappar detta forum i värde
Hmms jo jag undrar finns det några som dragit igång en dragonlance kampanj till 3.x
Om det är så så kanske ni har lust att berätta lite om eran kampanj.
Tex: vilken nivå ni satt på den?(Börjar dom som bönder? solomanic knights? noblemen? kobolder)
Var den tar sedan början?
Hur många spelar? Vilken typ av blandning av karaktärer?
Min kommer att till sin början att utspela sig i Silvanesti.
"Hjältarna" eller igentligen bondlurkarna kommer att tillhöra den styrande klassen i ett från världen avskuret människo bondesamhälle(ett 30tal familjer).
Jag lät dem skapa sina egna karaktärer vilket inneburit att vi fått en underligfördelning av klasser, om jag minns rätt mestadels krigare. Ingen divine caster(vilket kommer att bli ett problem dom får lösa )
Hmms sen måste jag säga att det är fan svårt att spelleda... har inte spellett aktivt på flera år och märker nu att man mer eller mindre stakar sig fram...
*skrattar* sen måste jag säga att det är en jobbig kontrast att ha nils som spelledare! Han kan fan improvisera fram en konversation mellan en lemur och en dödsgast bara sådär... Elogë till honom för bra spelledande...
ok jag vägrar förhandsgranska och läsa mina inlägg innan jag postar dom som vanligt...