Mundo said:
Hans E Magnusson said:
Recca said:
Många av besvärjelserna måste du stryka eller förändra ordentligt; Inre Eld, Blodstörtning, Tankestöt, Dränka, Kväva, törnesnår, kropp av Eld/vatten/sten/växter etc.
varför?
Förmodligen för att ovan nämnda besvärjelser insta-dödar vad de än skjuter på.
Träffar till exempel kväva så dör den man skjutit på. Ingen räddning. Inget motstånd.
Bara död.
Inre eld gör extremt mycket skada på E1 och är fysisk så inget motståndsslag. Därför är den för bra.
Blodstörtning funkar likadant.
Kväva är koncentration, men det räcker med E1 för att döda vad som helst som behöver andas.
Dränka är inte koncentration och det räcker med E1 för att döda allt som inte kan andas under vatten eller överleva utan vatten.
Tankestöt är så fuskig att det är sinnessjukt. Jag tänker inte ens kommentera.
Törnesnår behöver göra tärningsskada i min åsikt, men är mest balanserad av ovanstående och jättetuff.
Kropp av besvärjelserna gör det teoretiskt möjligt att skaffa sig 100 Kroppspoäng utan större problem. Magikern blir starkare än de flesta krigare. Om man tycker att magiker ska vara tuffare och coolare än alla krigare i gruppen sammantaget så kan man köra med Kropp av-besvärjelserna, men om man som jag, tycker att magiker passar sig bättre som antingen hybrider (inte bäst på något men bra på mycket) eller glaskanoner så stryker man de besvärjelserna genast.