Nä nu!
Ok, jag har läst igenom alla inlägg ner hit och nu börjar jag tröttna lite...
Rollspelet Drakar & Demoner har funnits vääääääääldigt länge, och under den tiden så har det alltid hetat just, Drakar & Demoner.
Visst kan det vara mer info om demoner men som sagt så kommer detta ju, men ärligt talat, hur viktigt är det?
Ett namn är ju trots allt bara ett namn, det namnet är ju till för att man ska bli intereserad (felstavning!) av produkten... Så om man skulle döpt Drakar & Demoner till te.x Skogstroll & Tomtenissar, så skulle nog inte lika många gå och köpa det...
eller?
Så därför tycker jag att det är totalt onödigt att sitta och klaga på ett namn, som någon nämde så är det inte många rollspel som har särskillt givande namn, EON (säjer inte mig ett sk*t), Gemeni (ger inte en bild av hela Gemenis värld...).
Sen har vi ju undantags fall som Mutant och Neotech. Man borde ju förstå att detta inte handlar och djupa skogar och troll utan mer om en framtid...
Sen så tycker jag nog att man får en ganska bra bild av Drakar & Demoner när man hör namnet, bara för att det nu inte finns SÅ mycket info om dom behöver ju inte betyda att dom är oviktiga ..........
(vill du nu ha en massa äventyr och annat skoj om Demoner kan du - och dina kompisar - knåpra ihop lite saker själva så som Bergting och ....... - kommer inte ihåg de andra, sorry! - gjorde)
MvH Martin