Nekromanti Drakar O demoner MUD

poppy

Veteran
Hej!

För ca 6 månader sedan var det en man som lade in ett medelande här om ett interaktivt, textbaserat rollspel på internet. Rollspelet Drakar och Demoner. Det var min vän som gjorde det. Nu har vi kommit en bit med projektet och jag skriver nu för att säga att projektet är inte borta utan det arbetas på för fullt just nu.

Rollspelet är helt på engelska men det är från den svenska världen Ereb. Det kommer att starta i Kandra och dess omgivning. Just nu kodas staden kandra och omgivningar som ger massor av chanser till roligt och spännande äventyrande.

Jag har skapat en karaktär nu och ser knapt nån skillnad från Drakar och Demoner. Väldigt bra blir det. Och Om folk är intreserade av det, vill jag ha mail från er, min mail är crippen83@msn.com.

Detta medelande är enbart för att se hur många intreserade personer det fins.

Jag och Team DDremoria tackar på förhand för allt.
!!!Tack!!!
-Team-DDremoria-

poppy

Veteran
Hej Igen...

Folk verkar inte veta vad MUD innebär eller så e ni helt enkelt för lata för att svara.

För er som inte vet, är MUD ett textbaserat spel på internet.
det innebär att du skapar en karaktär exakt som du gjör i vanliga fall. Skriver din bakgrunds historia, köper dina färdigheter och grundegenskaper. Enda skillnaden är att du gjör det på engelska och framför datorn.
Det blir interaktivt, och folk från hela värden hjälper till och spelar. Vi har redan folk för en så kallad "beta test" som vi ska ha för att få fram nyckelspelare, så som hjältar och fogdar och mycke fler huvudpersoner.

Eftersom det uppenbarligen inte gick att maila till mig, så ber jag er att svara på de här medelandet.
Skriv att ni är intreserad, eller bara en slinga som bekräftar att ni inte vill sitta hemma på en lördagkväll när pengarna inte fins och de andra polarna är ute och festar (snackar rollspel och dricker saft :gremwink: och du får LOV att va hemma. Gahh!

Vi tackar på förhand!
Team-DDremoria.

Foggmock

Myrmidon
Jag tror inte att det är någon av de anledningar som du listar upp. Jag tror det handlar om ointresse. MUD-kulturen är knappast utdöd, men den har krympt rejält de senaste åren.

Personligen tror jag ointresset beror på flera saker. Dels att de yngre spelarna(här) fortfarande har tid nog för att spela med sin grupp, och de äldre inte tycker att det går att uppnå samma stämning ensam framför en datorburk.

Jag själv lirar IRC-rollspel då och då med ett par ifrån det här forumet, men det är folk jag litar på och gillar, inte vemsomhelst. Just den höga idiotprocenten på vissa MMORPG's har hållit mig borta ifrån dem, det finns helt enkelt för mycket som kan sabba en schysst spelupplevelse. Det är ungefär som min syn på lajvande, riktigt verklighetsflykt uppnår jag bättre i Gustavs källare (som förnuvarande är rejält fuktskadad så vi får hålla till i hans vardagsrum, men det duger.) med min egna spelgrupp istället för att sitta ensam framför en skärm och kanske få stå ut med rollspelare som inte har samma ambition eller mognadsnivå som en själv.

Så nej, jag personligen tror inte på MUD-kulturen längre även om jag satt fast i träsket när jag fortfarande surfade med 56k-modem. Det finns helt enkelt mycket bättre alternativ.

Storuggla

Champion
Fear my copyright fu!

"Rollspelet är helt på engelska men det är från den svenska världen Ereb. Det kommer att starta i Kandra och dess omgivning. Just nu kodas staden kandra och omgivningar som ger massor av chanser till roligt och spännande äventyrande. "

Ni nyttjar Ereb Altor? Och har talat med innehavarna av licensen att det är okej?

Storuggla, klarar

Zire

Swashbuckler
Tja.. jag är väl ganska intresserad även om jag också är ganska kritisk... jag vill ha MUDar på annat vis än hur de traditionella är gjorda (kanske gå ut på nått annat än att slåss!). Men kommer det upp en IP nån dag så är det klart man kan ta sig en liten sväng in för att se vad det är för nått.
Räkna dock inte med att jag blir långvarig (iofs osagt om man skulle gilla vad man ser...)

- Zire