Nekromanti Drakar och Demoner är inte längre officiellt forum

EchonCique

Hero
Det har förändrats på önskemål från Riotminds och från och med idag är inte vårt Drakar och Demoner-forum ett officiellt forum. Därmed hittar ni det under 'Övriga rollspelsforum' hädanefter. Ingenting skall vara ändrat förutom det så fortsätt diskutera DoD i det :gremsmile:.

Big Marco

Läskig
Spännande. Kul att Eon nu igen ligger som första spel när man loggar in bland forumen. ,-)

En annan sak. Alla forumsbeskrivningar är värdeneutrala i sina texter. Utom Drakar, som lyder Forum för Sveriges <u>populäraste</u> rollspel Drakar och Demoner . Varifrån kommer det påståendet och vilken validitet har Rollspel.nu i att förmedla påståendet?

Jag föreslår helt enkelt den konsekventa formuleringen Forum för rollspelet Drakar och Demoner

Gastono

Hero
Re: Drakar och Demoner är inte längre officiellt f

Rätt skall vara rätt ja :gremlaugh:

Finns det något riktigt belägg för vilket som är Sveriges största rollspel?
Alla åsikter och speciellt alla mesundersökningar gör bara saken värre.

EchonCique

Hero
Påpekanden och korrigeringar

En annan sak. Alla forumsbeskrivningar är värdeneutrala i sina texter. Utom Drakar, som lyder Forum för Sveriges populäraste rollspel Drakar och Demoner . Varifrån kommer det påståendet och vilken validitet har Rollspel.nu i att förmedla påståendet?
Hehe. Du skall nog inte börja leta småskavanker eller småfel i texter och annat här på webbplatsen, då får du mycket att göra.. :gremwink:.

Validitet har vi ingen och om det är sant eller inte vet vi ju inte heller, så visst är det lite knasigt beskrivet. Dock ingen som påpekat detta förrän du gjorde det nu.

Jag föreslår helt enkelt den konsekventa formuleringen Forum för rollspelet Drakar och Demoner
Då kör vi på det!

Organ

Out of time, out of mind

Finns det något riktigt belägg för vilket som är Sveriges största rollspel?
Problemet med att kora någon form av vinnare är att det finns lika många sätt att mäta "störst" som... öh... nånting...... det finns många av....(?). Ett populärt och ofta använt sätt är antalet sålda exemplar, vid vilket DoD leder ganska stort. Fast det är ganska missvisande då DoD funnits ca dubbelt så länge som t.ex. största konkurrenten Eon. Intressantare vore kanske om man på nått sätt kunde ta reda på hur många som spelar de aktuella spelen ifråga. Det kanske är dags för "the mother of all polls"? :gremgrin:

/Anders

Johan K

Gammal & dryg
Där ser man.

Jaja, varför inte.. Det gör väll ingen skuillnad på vart det ligger, bara det inte försvinner helt !! :gremlaugh:

/ Johan K, som för övrigt undrar om man hänger här för mycket om det första man noterar är ett flyttat forum.. :gremgrin: :gremwink:

Hjalle

Swashbuckler
I see

Ni vet, man brukar säga att riktig skräck är när någonting som är väldigt alldagligt och väldigt naturligt är en smula fel? Någonting är inte som det ska, någonting är en smula förvridet, eller förvrängt, och verkligheten tycks vara på ett annat håll (kanske på en välbehövlig semester) i några sekunder. Så var det när jag gick in på wrnu idag. Skrämmande, skrämmande, mycket skrämmande. Gör aldrig om det där. Piiihhr.

-Hjalle, hobby-lättskrämd.

Krille

Super Moderator
Att förlaget utnämnt det som officiellt

Det vill säga, om utgivaren av Drakar&Demoner (Riotminds) vill att forumet ska anses vara officiellt så är det officiellt. Om de anser att det inte ska vara officiellt så är det inte det.

Och vad "officiellt" innebär får du fråga dem om, men i mitt fall (Rävsvans Förlag) så innebär det att rävsvans-forumet är det viktigaste diskussionsforumet online.

Dilandau

Myrmidon

Ah, de tyckte att aktiviteten var för liten, eller vad?

Plus att det var lite konstigt att deras eget forum på riotminds.com inte var det officiella. :gremsmile:

Gastono

Hero

"The mother of all polls" kanske skulle vara på sin plats.
Men... "There are some things men are not meant to know..." :gremwink:

Pom

Swashbuckler

Då får man alltså se mer av DoD-forumet. Jag kikar in där ibland, men det är DnD-forumet som mina fingrar automatiskt vill klicka på om jag ser att det lyser öppet.
Förutom att man numera då hamnar hos Dragons and Demons...