Nekromanti drakar och demoner 6 tabeller

Bubelmanen

Veteran
Hej, jag undrar om det finns en tabell för vikt och längd, och en för djurträning

Glad för alla tips och saker =)

Möller

Hubert Hortlax
Jag har intentionen att svara ordentligt på din förfrågan, men jag har inte möjlighet att komma åt mina böcker förrän om några dagar. Så du vet.

solvebring

Superhero
Bubelmanen said:
Hej, jag undrar om det finns en tabell för vikt och längd, och en för djurträning

Glad för alla tips och saker =)
Hade du inte 6:ans regelbok? Finns inte reglerna du behöver för att lira den versionen i boken som motsvarar aktuell version?

Annars förslår jag att du skaffar den Drakar & Demoner 6 Reviderade, fastän du såklart måste leta upp ett begagnat ex. Annars kan jag tänka mig att det finns torrents (vilket vi inte ska diskutera vidare). Det är den bästa versionen och där har du nästan allt du behöver för att lira, med undantaget för din egen fantasi.

/solvebring som äger men inte som läst första 6:ans regelbok, och som därav inte vet hur FV-utvecklingen ser ut, och därav inte om t.ex. djurtränings utveckling är kompatibel mellan reviderade och första. Förövrigt är storlekstabellen alldeles för stor för att skriva av utan större ansträngning.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Fnular på om inte jag har en del regelböcker till DoD6. Kan även ha den reviderade versionen. Skicka ett pm om du vill att jag skall anstränga mig lite och leta.

solvebring

Superhero
Konrad Konvalj said:
Fnular på om inte jag har en del regelböcker till DoD6. Kan även ha den reviderade versionen. Skicka ett pm om du vill att jag skall anstränga mig lite och leta.
Reviderade ser ut så här.

Möller

Hubert Hortlax
Tabell för längd och vikt från DoD6:R

Det finns också noggrannare instruktioner för vilka funktioner tränade djur kan fylla, samt en lista på nyttodjur som kan tränas. Den är dock aningen svårare att dela med sig av. Är det något speciellt du är ute efter som jag ska sammanfatta?

Annars kan jag scanna in alltihopa på t.ex. måndag.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Inscanning = ingen bra idé

Murkla said:
Annars kan jag scanna in alltihopa på t.ex. måndag.
Helst inte, eftersom det troligen då blir fråga om ett upphovsrättsbrott, vilket inte är okej.

Tack på förhand för förståelse för varför det inte är en bra idé.

MVH

Magnus