Jag bläddar lite i Drakar och Demoner Expert och ser att DoD hade svårighetnivåerna:
Lätt: x2
Normalt: x1
Svårt: x0.5
Jag har glömt bort att det var så "enkelt" med svårighetsnivåer i Drakar och Demoner Expert men tydligen så var det det. Jag kan se en tjusning i det enkla (jag tycker tex att det är mycket enklare att halvera och dubbla färdighetsvärden än att subtrahera och addera modifikationer). Men de flesta rollspel har fler svårighetsnivåer än tre (två). Vad tycker ni?
Lätt: x2
Normalt: x1
Svårt: x0.5
Jag har glömt bort att det var så "enkelt" med svårighetsnivåer i Drakar och Demoner Expert men tydligen så var det det. Jag kan se en tjusning i det enkla (jag tycker tex att det är mycket enklare att halvera och dubbla färdighetsvärden än att subtrahera och addera modifikationer). Men de flesta rollspel har fler svårighetsnivåer än tre (två). Vad tycker ni?