Nekromanti Drakar och demoner från 1982

SARON1971

Veteran
Hejsan! Jag har under alla dessa år sparat och förvarat mitt orginalexemplar av Drakar och Demoner (1982) som ett gott nostalgiminne. Spelet är i absolut bästa skick - aldrig använd då jag köpte två och behöll det ena oanvänt - man kan kanske kalla det för ett "mint" skick... Vad vet jag? Vad tror ni mitt gamla spel är värt hos en seriös nostalgirollspelare/samlare? Ska man sälja eller spara det ytterligare 26 år till?

SARON1971

Veteran
Tusen spänn?? Ja, det var inte så häftigt mycket. Hmm... undrar vad det blir för avkastning/ränta under alla dessa år?

VAR ska man annonsera ut detta unika exemplar?

Organ

Out of time, out of mind
Hela och kompletta men väl använda exemplar brukar säljas för minst 350 spänn, om nu ens det räcker. I det skicket du beskriver så tror jag nog att du kan få åtminstone en eller ett par hundralappar till. Problemet brukar vanligen inte vara att man inte hittar en köpare utan att de som sitter på 82orna, av olika skäl, vanligen nostalgi, inte släpper dem.

/Anders

Brynolf

Dum fan
Ivanhoe-boxen gick just för 500:- på Tradera, så tusen spänn för 82:an känns inte extremt högt.

Hunk

Hero
Ett perfekt ex borde kunna gå en bra bit över en tusenlapp. Kruxet är att få folk att lita på beskrivningen av skicket när man säljer över nätet...

SARON1971

Veteran
Ja, 1000 kr känns minimum. Från den ena till det andra... Hunk: Är det du på bilden å i så fall har du bott i Sthlm??

Hunk

Hero
Det är jag på bilden, men jag har aldrig bott i Stockholm (hängde förvisso en del i huvudstaden för ett tiotal år sedan, men inte så att det någonsin kändes "hemma").

SARON1971

Veteran
Jaha, näe jag förväxlade dig med en person som startade upp en spelbutik i Gamla Stan på 80-talet (hmm... har för mig att butiken hette Merlin), det kanske var skägget? Ja den mannen och jag hade en hel del intressanta diskussioner om Target Games m.m. Han hade i.o.f.s. vid det tillfället endast skäggväxt på ena delen av ansiktet...

Jaja, jag får väl ta lite bilder av lådan och annonsera ut på blocket i hopp om att det dyker upp en rollspelsnostaligiker med fet plånbok...

solvebring

Superhero
Det beror helt på vem du säljer till. Snackade med en kille på msn, jag fick mina andra utgåva av DoD Expert, en massa Sinkadus osv. av honom. Det var vad han kallade gammalt skräp, och han behövde plats på vinden. Så hade han en sak som hade ett pris också. Han hade en fin, komplett box av 82:an. Den ville jag så klart ha, men han hade redan sålt den... Fick inget exakt pris, men han talade om att det var ett fyrsiffrigt tal, där inte 5 som första siffra var tillräckligt. Så någonstans kring 6000+ fick han... (!!!)
Inte min prisklass precis.

Jag vill gärna ha den, och hade jag onödigt med pengar skulle jag kunna ge 10.000 för den i fint skick, komplett. Men jag har ju inte det, och det är få som skulle betala sådana summor för rollspel. Nå, om vi skall se det allmänt, så ja, 1000-1500:- skulle jag tro att någon kan ge för den. Inte jag dock... Fattig studerande. :gremfrown:

solvebring

Superhero
Förövrigt kan vi gärna Target Games- och DoD-diskutera du och jag. :gremsmile: Om du skulle ha lust någon gång. Lovar att trådar om det skulle vara populära hos mig. Inte hos så många andra dessvärre.