Nekromanti Drakar och Demoner i ZTV

tdh

Swordsman
Samantha, är inte det deras 80-talsgrej? Vilken version av Drakar och Demoner blir det - Expert? Kul, hur som helst. Nu skulle man bara ha ZTV också...

Eksem

Champion
Om jag får gissa blir det nog nån Riotminds-version, annars säkert version 2 eller 3; om det ens märks alls, inslaget lär inte ta upp mer än ett par minuter i fråga.

I vilket fall jäkligt skoj, och jag kommer definitivt sitta bänkad framför TVn!

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
DoD 6 Reviderad

Fast vi som kan reglerna ser att jag helt improviserar. Svårt att lära någon DoD på fem minuter, vilket var förberedelserna, typ. Hela inspelningen tog en timme, resultatet blir ett par tre minuter.

M.

Petri

Veteran
Re: DoD 6 Reviderad

Hur tyckte du det hela verkade? Jag menar hur blev ni (eller var du den enda erfarna rollspelaren där?) bemötta av de som gör programmet och så?

Rickard

Urverk speldesign
Re: DoD 6 Reviderad

Så du spelade med ZTV-personalen eller?

"Hör du, mickkillen.. Slå ett slag mot Tvåhandssvärd!"

/Han som verkligen gillar teveprogrammet Samantha (och givetvis då också 80-talet)

Johan K

Gammal & dryg
Å´fasen !!

jaja, där ser man !!
Gissa om man ska var bänkad framfär tv:n då... :gremgrin:

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Välja och välja

Det var inte jag som valde Z-tv, det var de som ville göra ett program.

Hur mycket jag än skulle vilja ha sådan makt, så ringer man liksom inte upp TV och säger "låt Magnus spelleda" och sen säger de "cool".

Det var Z:s idé, de valde oss. Inte tvärtom.

M.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Typ så

Det blir nog pannkaka av allt, men kul var det, på ett skruvat sätt. De var väldigt trevliga också.

M.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Bra

De var entusiastiska och trevliga. De hade gjort en massa research om lajv och träffat sånt folk också, så det här blir bara en liten del av ett större block.

Men de var seriösa, ville se hur det fungerade och hur man gjorde.

M:

Rising

Vila i frid
Sten-äg!

Jag grämer mig för att jag inte såg de första avsnitten av Samantha, för de senare avsnitten har varit riktigt mysiga. Dels så får förstås alla program som visar upp klipp från världens bästa program (TV-piraterna) tusen miljoner bonuspiller av mig, men de har också lite skön distans till allting. De har inte direkt en nostalgisk målsättning, utan stämningen i programmet är mer "var det verkligen så här -konstigt- på åttiotalet?" (som man kan känna igen i Ursäkta Röran-jönsarnas (rätt roliga) bok "TVå nötcreme och en Moviebox" för den som inte tycker att den här totalt obefogade namedroppingen är av ondo)

Nog snackat, det här skall jag självklart se, och tack för att du tipsade oss i förväg!

DODswe4

Hero
Re: Välja och välja

Jag vet, men du kunde i alla fall köpt Z till alla på forumet :gremtongue:
AJa kul med lite publicitet

Rickard

Urverk speldesign
Re: Drakar och Demoner i ZTV [edit]

Nu har jag sett programmet.. De började med att förklara rollspel, intervjua sedan Jonas Birgersson, visa lite från spelandet av DoD6 med Magnus Seter (20.34), fråga lite folk om vad de trodde rollspel var för något (2 nämnde erotisk aktivitet), visa lite lajvare (20.43) och slutligen några rollspelforskare (betalade utav EU) på Gotland (20.51) och tre kända fantasyfilmer (20.56).. Här är en chatlog medan vi såg avsnittet.. Tidshänvisningarna i texten ovan är till chatloggen nedan..

<TABLE> <TR> <TD align=left class=darktable title="Lappen uppsatt den Monday November 29th 2004. (8:20.00pm)"><SPAN class=small>20:20 <SPAN class=standouttext>*** Han glömde att han satt smör i pannan och kört på högsta värmen medan han pysslade med videon så flottet brändes vid och nu är halva lägenheten rökfylld :gremfrown: </SPAN></TD></TR> <TR> <TD align=left class=lighttable title="Lappen uppsatt den Monday November 29th 2004. (8:22.39pm)"><SPAN class=small>20:22 <Mask> Ojdå... Skaru spela in Magnus, eller? </SPAN></TD></TR> <TR> <TD align=left class=darktable title="Lappen uppsatt den Monday November 29th 2004. (8:25.56pm)"><SPAN class=small>20:25 <Han> Ja, faktiskt.. En polare som inte har ZTV ville det.. Sedan ska jag spela in Magnus på datorn, äntligen få nytta utav de kurser i datorgrafik jag har gått och sedan sprida det på forumet.. mUahahahahaha! (fast felstavat) </SPAN></TD></TR> <TR> <TD align=left class=lighttable title="Lappen uppsatt den Monday November 29th 2004. (8:28.36pm)"><SPAN class=small>20:28 <Mask> Hehe. :gremlaugh: </SPAN></TD></TR> <TR> <TD align=left class=darktable title="Lappen uppsatt den Monday November 29th 2004. (8:30.33pm)"><SPAN class=small>20:30 <Feuflux> och så var tvätten vikt </SPAN></TD></TR> <TR><TD align=left class=lighttable title="Lappen uppsatt den Monday November 29th 2004. (8:30.39pm)"><SPAN class=small>20:30 <Han> Satan.. Nu har jag fått huvudvärk utav rökutvecklingen och så fick jag öppna korsdrag så nu... och nu.... nu fryser jag.. :gremfrown: </SPAN></TD></TR><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Monday November 29th 2004. (8:30.58pm)" class="darktable"><span class="small"> 20:30 <Mask> Thtithtii... Nu börjar det snart! :gremlaugh: </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Monday November 29th 2004. (8:33.07pm)" class="lighttable"><span class="small"> 20:33 <Han> Positiv början. De har fått allting rätt i förklaringen! </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Monday November 29th 2004. (8:34.38pm)" class="darktable"><span class="small"> 20:34 <Han> Åh, vad nördig Seter ser ut att vara!! Haha! Jag behöver ju inte ens ändra något på honom.. :gremlaugh: </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Monday November 29th 2004. (8:36.09pm)" class="lighttable"><span class="small"> 20:36 <Feuflux> hahaha :gremlaugh: </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Monday November 29th 2004. (8:36.23pm)" class="darktable"><span class="small"> 20:36 <Han> Det hade varit roligare om han spelat Dungeon of Doom med dem.. :gremsmile: </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Monday November 29th 2004. (8:38.50pm)" class="lighttable"><span class="small"> 20:38 <Han> "Vi kanske inte ska slå in dörren, utan kanske skicka in Malin som en bystdrottning?" :gremlaugh: </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Monday November 29th 2004. (8:39.23pm)" class="darktable"><span class="small"> 20:39 <Feuflux> vad hade hon för karaktär nu då? han var barbar iaf </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Monday November 29th 2004. (8:41.18pm)" class="lighttable"><span class="small"> 20:41 <Han> Keine anung.. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Monday November 29th 2004. (8:42.20pm)" class="darktable"><span class="small"> 20:42 <Mask> Jaha, nu verkar Seters del vara klar :gremtongue: </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Monday November 29th 2004. (8:43.09pm)" class="lighttable"><span class="small"> 20:43 <Feuflux> om han inte kommer tillbaka </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Monday November 29th 2004. (8:43.58pm)" class="darktable"><span class="small"> 20:43 <Mask> Tror inte det. Möjligen i någon eftertext-grej. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Monday November 29th 2004. (8:44.35pm)" class="lighttable"><span class="small"> 20:44 <Han> Ja, antagligen.. Det var ju rätt mycket bordsrollspel i början.. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Monday November 29th 2004. (8:46.05pm)" class="darktable"><span class="small"> 20:46 <Mask> Ja, och jag tror väl inte producenterna är helt berättarmässigt handikappade. Men jag gillade deras take på rollspelsbiten. De gjorde ett bra jobb, tycker jag. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Monday November 29th 2004. (8:47.26pm)" class="lighttable"><span class="small"> 20:47 <Feuflux> Seter har sagt nånstans båder hur länge de spelade och och hur lång sändningstid det klipptes till, men sånt minns ju inte jag :gremsmile: </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Monday November 29th 2004. (8:47.49pm)" class="darktable"><span class="small"> 20:47 <Han> Fast det är sant som dem säger.. Kameran lägger till 3 kg nördighet.. :gremtongue: </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Monday November 29th 2004. (8:48.52pm)" class="lighttable"><span class="small"> 20:48 <Han> Feuflux: Kanske här? </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Monday November 29th 2004. (8:50.13pm)" class="darktable"><span class="small"> 20:50 <Feuflux> det är fegt att kolla upp saker :gremtongue: </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Monday November 29th 2004. (8:50.33pm)" class="lighttable"><span class="small"> 20:50 <Han> Haha, programledaren spelade ju skönt.. :gremsmile: </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Monday November 29th 2004. (8:51.42pm)" class="darktable"><span class="small"> 20:51 <Han> Schysst.. De forskar i spelande och hade fel på när DoD gavs ut.. :gremsmile: (oj, vad fånig jag är som orkar bry mig) </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Monday November 29th 2004. (8:53.00pm)" class="lighttable"><span class="small"> 20:53 <Feuflux> jag har ingen koll på utgivningsår så jag slipper bry mig </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Monday November 29th 2004. (8:54.21pm)" class="darktable"><span class="small"> 20:54 <Mask> Fan vad flummiga de här två killarna var, då... </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Monday November 29th 2004. (8:54.43pm)" class="lighttable"><span class="small"> 20:54 <Feuflux> hell yeah! :gremlaugh: </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Monday November 29th 2004. (8:55.07pm)" class="darktable"><span class="small"> 20:55 <Han> Mask: "Forskare".. :gremsuck: </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Monday November 29th 2004. (8:55.18pm)" class="lighttable"><span class="small"> 20:55 <Mask> </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Monday November 29th 2004. (8:55.54pm)" class="darktable"><span class="small"> 20:55 <Mask> "Vi vill kunna få fram tollstavar!" Wtf? :gremlaugh: </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Monday November 29th 2004. (8:56.05pm)" class="lighttable"><span class="small"> 20:56 <Feuflux> ooh, Mask blankvrålar igen </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Monday November 29th 2004. (8:56.05pm)" class="darktable"><span class="small"> 20:56 <Ceram> hörrni, nån sm vill sprida det där programet till mig? </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Monday November 29th 2004. (8:56.59pm)" class="lighttable"><span class="small"> 20:56 <Feuflux> ladyhawke :gremlaugh: (såg den iförrgår) </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Monday November 29th 2004. (8:58.10pm)" class="darktable"><span class="small"> 20:58 <Feuflux> tror jag... nyligen iaf (vad är det för dag idag? :gremtongue: ) </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Monday November 29th 2004. (8:58.48pm)" class="lighttable"><span class="small"> 20:58 <Han> Mask: Fast det var ju EU-direktiv. Hur kan de säga emot det? :gremsmile: </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Monday November 29th 2004. (8:58.53pm)" class="darktable"><span class="small"> 20:58 <Mask> Fan, vaför får de där två hippiesarna så jävla mycket sändningstid? :gremlaugh: </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Monday November 29th 2004. (9:01.15pm)" class="lighttable"><span class="small"> 21:01 <Feuflux> och nu är det över </span></td></tr></TABLE>
/Han som tycker att filma rollspel är ungefär som att ta ett foto utav en lavalampa - man ser bara det någon grå avbild och inte alls det där hypnotiserade lysande som är hela grejen med upplevelsen

<FONT SIZE=1>[edit] Lade dit lite kommentarer innan programmet började, på Feuflux begäran...</FONT>