Nekromanti Drakar och Demoner, Riotminds Online Rollspels program

z33r0x

Veteran
Är det verkligen någon som spelar den där online versionen av Drakar och Demoner som man kan köpa på Riotminds hemsida?

I så fall, är det något att ha ?

detta jag menar: https://online.riotminds.com/

PAX

Jordisk Äventyrare
Nej, och Nej.

Jag testade Götterdämmerung för jag hade inte böckerna vid det tillfället. Nu har jag köpt böckerna i stället...

Onlineupplägget är alldeles för dåligt. Inte bekvämt. Inte anpassat för stora bildskärmar. Både GD och DODT har numera den senaste reviderade versionen av Riotminds regelsystem. Många gillar det inte.

Jag tycker de skulle utnyttjat möjligheterna med online på ett annat sätt. Mer illustrationer, i färg exempelvis. Här får man i stället känslan av att allt kopierats ut från regelböckerna. (Kanske inte är så i nya Trudvang)

Tror även att alla som ska spela måste ha konto där.

Enda fördelen är väl att man kan lägga upp egna artiklar och äventyr, vilka andra spelare kan köpa in sig på. Så en liten peng kanske man kan tjäna på sitt hobbyintresse.

IcarusDream

Anti-populist
Jag spelleder en kampanj på fredagar via RiotOnline.

Överlag fungerar funktionen att ha regelböckerna online, dock är karaktärsbladet lite buggigt, men så länge man inte är supergnällig så fungerar det helt okay. Är man jättekänslig och älskar att gnälla på saker kan man lätt köra ett eget formulär i Excel eller Word eller nåt så slipper man det problemet. :)

Jag personligen föredrar att ha PDF:er eller fysiska böcker, men sökfunktionen i onlineversionen är helt okay.

Jag skulle överlag säga att tjänsten är Okay. Inte "ERMAGERD BÄSTA EVVAH!" eller "ERMAGERD SÄMSTA EVVAH", utan ganska i mitten.

"Det funkar."

roboman

Veteran
PAX;n162219 said:
Enda fördelen är väl att man kan lägga upp egna artiklar och äventyr, vilka andra spelare kan köpa in sig på. Så en liten peng kanske man kan tjäna på sitt hobbyintresse.
Är det någon som vet hur många äventyr mm de fått in, som ligger uppe att betala för? Tänkte initialt när jag hörde talas om det att det lät som en bra grej, och det tycker jag nog fortfarande EGENTLIGEN, men det krävs en marknad betydligt större än DoD Online-nivå för att det ska kännas spännande.
Jag bara gissar VILT nu, men det är säkert ingen som fått in en tjuga ens på sitt material totalt. Om det nu finns något material alls, vill säga.

daflum

Veteran
roboman;n162231 said:
Är det någon som vet hur många äventyr mm de fått in, som ligger uppe att betala för? Tänkte initialt när jag hörde talas om det att det lät som en bra grej, och det tycker jag nog fortfarande EGENTLIGEN, men det krävs en marknad betydligt större än DoD Online-nivå för att det ska kännas spännande.
Jag bara gissar VILT nu, men det är säkert ingen som fått in en tjuga ens på sitt material totalt. Om det nu finns något material alls, vill säga.

Som det ser ut nu på DoD så finns det två stycken böcker "Fynder, skatter och dolda ting" och "Labyrinten i dimman" har ingen aning om kvalitet då ja det var länge sen jag hade något hype för materialet.

Jag skulle nog också säga att tjänsten är helt okey i övrigt, eller meh, någonstans i det spektrat :p

JJoghans

Regelknackare
PAX;n162219 said:
Jag testade Götterdämmerung för jag hade inte böckerna vid det tillfället. Nu har jag köpt böckerna i stället...
Jag trodde att den digitala versionen av GD var en uppdaterad version? Jag tolkar din kommentar som att den inte är det, eller att det nu går att köpa fysiska böcker av det vi kallat "GD2"?

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Dazumal;n162258 said:
Jag trodde att den digitala versionen av GD var en uppdaterad version? Jag tolkar din kommentar som att den inte är det, eller att det nu går att köpa fysiska böcker av det vi kallat "GD2"?
Eller så var skillnaden så små att det inte gjorde något att gå över till GD1 i bokform.

PAX

Jordisk Äventyrare
Jag köpte orginalböckerna efter jag testade onlineversionen. Regelmässigt är det ju skillnad i och med förändringen Riotminds har gjort på grundegenskaper/färdigheter. Fluffmässigt är det samma. Men jag föredrar böckerna. Illustrationerna kommer till sin rätt bättre i böckerna. Det är ju oehört synd att Riotminds inte kan ta till sig kritiken när det gäller formatet de vill sälja på. Men men...

z33r0x

Veteran
Okej tack för alla svar. Så vad jag uppfattat är det väldigt blandat. Jag tycker det är väldigt synd att man måste betala för böckerna... igen... jag har orginal böckerna nämligen. 199kr bara för hoppa in på den där tjänsten, man vågar inte riktigt göra det, om det suger dajm, ändå 200 spänn.