[DRAKAR OCH DEMONER] Theobalds äventyrsservice

Franz

Nin geed gali jirey geed loo ma galo
Häromdagen blev jag inspirerad till att skriva ett litet scenario till Fria Ligans Drakar och Demoner. Det är en rätt kort och anspråkslös grej, men någon kanske får nytta av den.

Scenariot ska dels ses som ett lätt verktyg att få igång nya spelgrupper på äventyr samtidigt som det finns möjligheter att göra något lite större av det. Ankor finns med såklart! 😁

Tar gärna emot konstruktiv kritik om någon orkar läsa.

Attachments

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Kul intrig! Ett par grejer:

Borde det inte vara rimligt att släppa igenom varannat äventyrargäng med den sedvanliga 30%-avgiften? Ryktet om servicen skulle väl försämras om ingen snackade upp det, alternativt att Theobald har ett gäng barder som besjunger påhittade äventyrargäng som blivit rika som troll.

Jag skulle nog lägga till om orcherna att någon/några mopsat upp sig men dödats av Kaya. Om traditionen säger att den som besegrar hövdingen blir ny hövding borde det finnas nåt sätt att utmana den gamle hövdingen - dock inte strypa hen i sömnen.

På sidan 4 blir Kaya till Kay och omnämns som han.

Bra jobbat

Franz

Nin geed gali jirey geed loo ma galo
Kul intrig! Ett par grejer:

Borde det inte vara rimligt att släppa igenom varannat äventyrargäng med den sedvanliga 30%-avgiften? Ryktet om servicen skulle väl försämras om ingen snackade upp det, alternativt att Theobald har ett gäng barder som besjunger påhittade äventyrargäng som blivit rika som troll.

Jag skulle nog lägga till om orcherna att någon/några mopsat upp sig men dödats av Kaya. Om traditionen säger att den som besegrar hövdingen blir ny hövding borde det finnas nåt sätt att utmana den gamle hövdingen - dock inte strypa hen i sömnen.

På sidan 4 blir Kaya till Kay och omnämns som han.

Bra jobbat
Tack så jättemycket för berömmet!

Du har helt rätt, det är mer logiskt att inte alla äventyrargrupper blir överfallna. Borde tänkt på det.

Aj då, glömde ändra namnet på ett ställe. Lata var från början en manlig spelledarperson, men ändrade om det. Glömde visst ändra på det stället i texten.